Håller på att byta motor i min Serie 2a diesel och har stött på ett litet problem. Den nya motorn är lite modärnare och har en elektronisk switch som kräver 12 V för att hålla motorn igång. Mitt tändningslås slår kopplar bort ström från allt annat än glödstift och startmotor under själva startögonblicket vilket gör att bilen inte går att starta. Jag vill ogärna sätta en extra brytare, men jag kan inte lura ut hur jag ska koppla för att det ska fungera.
Någon som har bra ideer?
På min diesel tändnings lås har jag fyra läger
1. Från
2. Ström till nästan alt
3. Ström bara till glödstift
4. Ström till start motor och bränsle avstänga (cutoff) spola.
Läger tre och fyra är fäder belastad retur.
Man stanna i läger tre vid behöv, och vid start släpa nykel till läger två, motor hinna inta stanna förbi läger tre vid retur.
JimP 126
Tack! Då kopplar jag från läge 2 och 4 till bränsle cut Off.