Notifications
Clear all

Premiär

43 Inlägg
1 Users
0 Likes
121 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Idag blev det premiärtur med den öppna 88:an. Myggfritt men kul. Top down, wind in the hair. British motoring at it´s best!

mvh. Ray.S. nr. 86


   
Citera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Tjenare Ray,

Bilder saknas... Vi vill se!
Skickar en bild från min nästan snö- och myggfria tur i Skalman igår.
Mindfulness kallar jag det.
(Berätta inte för "Farbror Blå" att jag tog bilden i farten...)

Mvh, LR Doc Max

[attachment file=39640]


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

nja, premiären för vår del får vänta ett tag...Norrland, nä i Skåne på Österlen den 2:a April 2018 !

ahhh, gick ej att infoga bilden där vår S2A är helt insnöad...

/Denis


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Försöker igen...
näää...får reda på att filen är för stor...ger upp

/Denis


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Morsning! Nu har det snart gått 1 månad sedan premiärturen utan tak & övre dörrhalvor. Sedan dess har min 88" fått rulla varje helg. I lördags kunde man dessutom åka i kortärmat utan att frysa, det var ju rena sommartemperaturen. Hur är det med er andra som har öppna seriebilar? Har ni varit ute och gasat nå`t ? Skriv gärna några rader i den här tråden & berätta.

mvh. Ray.S. nr. 86 GAA 153 & HMK 721.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hmmm......Verkar lite klent med folk som åker öppet här. Tänkte åka på bilträffen vid hamnplan i Trosa på torsdag, men som tur var så ringde jag en kompis för att kolla vilken tid som gällde, och fick då reda på att dom börjar först 7/6.

mvh. Ray.S. nr.86. GAA-153 och HMK-721.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Tjenare Ray,

Här nere i Skåneland åker vi öppet så ofta vi kan! 🙂
Och ibland hamnar man i Ludvika... Men det berättar Skalman mer om i sin egen tråd.

Med vänlig hälsning, LR Doc Max

[attachment file="40556"]

[attachment file="40557"]

[attachment file="40558"]

[attachment file="40559"]


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Tummen upp !

mvh. Ray.S.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Vilken försommar! Kanske inte så bra för jordbruket, (fattas regn) men nu tar man chansen att åka öppet mest varje dag, om tid finnes.

mvh. Ray.S.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Den B18 försedda SIII:an fick ny förgasare för ett tag sedan. En Weber ICH 34. Gick lite fett med befintlig bestyckning. Hann med att bestycka om med mindre munstycken innan kvällsmaten idag. Härligt enkel förgasare. Nu går bilen kanonfint. Rallydelar i Vretstorp levererade förgasaren, grundbestyckad, samt med några extra munstycken för finjustering.

mvh. nr. 86 Ray.S.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Förra helgen: Bilen stannade mitt i en kurva. Lät som bränslerelaterat fel, och det var det också. En rostflaga hade täppt till soppaledningen. Lossade vid filtret och blåste mot tanken.........Fungerade! Härligt med enkla grejor utan en massa j...a elektronik. Ny tank med armatur och allt åkte dit kvällen före midsommarafton, så nu funkar det klockrent igen. Förresten.... Kan det bli mer entusiastbil? Lätt lastbil, nercabbat, & 4-hjulsdrift.
Den gamla tanken såg inte kul ut på insidan. (rostig)

mvh. nr. 86 Ray.S. GAA-153 & HMK-721


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Jaha, då vart det höst..... Serie 3:an i öppet utförande har använts flitigt under sommaren. Frugan, som inte tidigare har gillat att åka LR har sett ljuset. och har t.o.m. tjatat att få åka med 88:an. För 3 veckor sedan satt jag och slöbläddrade på Blocket och hittade en HT, Safarimodellen med dubbeltak och ventluckor. i fint skick. Annonsen hade varit ute sedan augusti och HT:n var märkligt nog kvar. Åkte upp till Sthlm. med släpet och köpte den. Så nu finns det 3 utföranden på min bil. Öppen, hytt, eller HT.

mvh. Ray.S.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

HT:n åkte av för 2 veckor sedan. Sedan dess är det"British Open" som gäller. Första turerna skedde i minusgrader, men är man rejält påpälsad så spelar det ingen roll. Något som är kul när man åker öppen LR, är att många mötande gör tummen upp, inklusive mc åkare.

mvh. Ray.S. nr. 86.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Igår, efter jobbet åkte frugan med på en Greenlaning/svampplockartur. Stora svampkorgen full med kantareller på under timmen.
I morse styrdes kosan mot ett landsortscafe´några mil bort, där vi är ett kamratgäng som brukar träffas för att svamla om allt mellan formel 1 och
kvantfysik. Ett sant nöje att åka öppen SIII i finvädret.

mvh. Ray.S. nr. 86.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Tjenare Ray!

Skalman har åkt runt i lånad kostym ett tag nu. 🙂
Bestämde mig efterhand för att köpa en egen soft- top.
När man kör så mycket som jag och Skalman gör, så har jag kommit fram till att det är ganska skönt att inte ha solen rakt ned på huvudet...
Tack Johan för lånet av soft- top.

På bilden syns han med sin "kusin från landet" Estelle. 🙂

Mvh, Mad/Max!

[attachment file=49976]


   
SvaraCitera
Sida 1 / 3
Share: