Last seen: 2024-12-15 20:43
Du måste ha motorn igång om du vill fylla från påfyllningshålet. När pumpen i lådan går suger den upp olja från sumpen och nivån minskar. Med motorn a...
Hade du motorn igång när du skulle fylla på, annars kommer det rinna ur. Proceduren för rätt nivå är väl i korthet: - Kör upp tempen i lådan till ...
Det är slangar för uppvärming av trottelhuset med kylvätska, den "värmeplattan" är notorisk för att läcka. Därför har många kopplat bort den, troligen...
Nej, hålet i navet är för litet. Bultmönstret är rätt. På originalfälgar är väl dessutom 19" minimum på D4 SDV6 för att bromsarna ska gå fritt, så s...
Det låter sannolikt att det är det som är problemet då. Börja med att helst "spola" lådan med ny olja (en speciell maskin som byter all olja i lådan, ...
Manuell eller automat? Ett vanligt fel är ju att "lockup-kopplingen" i momentomvandlaren slirar och får till effekt att varvet pendlar upp och ner o...
Beklagar, tyvärr är det inte helt ovanligt vilket gör att begagnade motorer till bra pris är sällsynta. Har han en 2,7 eller 3,0 motor? Att låta nå...
Okej, prova att säkra upp med pallbockar under bärarmsfästena och släpp försiktigt ut luft ur aktuell bälg vid kompressorn tills att bilen står i våg....
Lite mer information vore bra, var hö bak i topp innan bytet av givare också, eller kom problemet efter bytet? Är du säker på att du fått länkaget t...
Svårt att råda dig... Vore det min bil skulle jag felsöka mer/bättre innan jag byter en så dyr/besvärlig del som motor ECU. Det kan vara den som är ...
Slangklämmorna ser inte original ut. På en 99'a borde det inte vara secondary air (SAI) eller hur? Kan det vara denna:
Vi flyttar fram träffen en månad från 29/9 till den 27/10 för att undvika krock med Dalaträffen. Återkommer med mer info när det närmar sig!
Olika storlek på oken fram och bak såklart. Sen skiljer det på om det är ventilerade skivor fram eller inte. Du ser alternativen här:
Kolla också om du kan se trycket i bromskretsen med IID tool.