Last seen: 2025-01-30 22:57
Det är sannolikt låskistan på förardörren som har gett upp, inget ovanligt fel. Lite meck att byta, men så länge dörren går att öppna inifrån är det O...
Har du vatten eller fukt på förar eller passargerarsidans mattor? Låter misstänkt som problem med BCU eller IDU och vattenskada är väl vanligaste orsa...
Vad bra! Tack för att du återkommer med resultat.
Om allt är som det ska så stoppar immobilizern både startmotor och signal till spridarna. Men är problemet kommunikation mellan BCU och ECU kan det bl...
Ja, vill minnas att en slang kommer från insuget under trottelhuset och den andra från undersidan på exp kärlet. Har kört många år utan spjällhusvär...
Du måste ha motorn igång om du vill fylla från påfyllningshålet. När pumpen i lådan går suger den upp olja från sumpen och nivån minskar. Med motorn a...
Hade du motorn igång när du skulle fylla på, annars kommer det rinna ur. Proceduren för rätt nivå är väl i korthet: - Kör upp tempen i lådan till ...
Det är slangar för uppvärming av trottelhuset med kylvätska, den "värmeplattan" är notorisk för att läcka. Därför har många kopplat bort den, troligen...
Nej, hålet i navet är för litet. Bultmönstret är rätt. På originalfälgar är väl dessutom 19" minimum på D4 SDV6 för att bromsarna ska gå fritt, så s...
Det låter sannolikt att det är det som är problemet då. Börja med att helst "spola" lådan med ny olja (en speciell maskin som byter all olja i lådan, ...
Manuell eller automat? Ett vanligt fel är ju att "lockup-kopplingen" i momentomvandlaren slirar och får till effekt att varvet pendlar upp och ner o...
Beklagar, tyvärr är det inte helt ovanligt vilket gör att begagnade motorer till bra pris är sällsynta. Har han en 2,7 eller 3,0 motor? Att låta nå...
Okej, prova att säkra upp med pallbockar under bärarmsfästena och släpp försiktigt ut luft ur aktuell bälg vid kompressorn tills att bilen står i våg....