Last seen: 2024-11-24 22:23
Ja, ECM sitter bakom batteriet mot torpedväggen Se bild på ledningen Skarmbild-2024-09-02-230008.png
Jag finns här och hjälper till så gott jag kan. Men har tyvärr inte möjlighet att hjälpa till i verkligheten, har redan alldeles för mycket som jag in...
LIN kabeln på generatorn går till ECM (motor ECU). Ett första knep att utesluta dålig jordkontakt är att sätta en startkabel med bra kontakt mellan ...
Man kan ju fundera på bromsslangar, finns väl ingen anledning att tro att Tesla monterar bättre kvalitet än LR? Vet inte varför JLR tycker att de behö...
Du fick inget textmeddelande i displayen samtidigt? En 2016 borde ha adblue, har du koll på nivån i den tanken? Om inget av ovanstående hjälper s...
Det låter kostsamt, vet du vad som gjordes? Jag har inte koll på PHEV serviceplaner, men på dieslarna är det inte mkt mer än motorolja, bromsvätska, b...
Har du kollat länkage och kablage till höjdgivaren på höger bak, ser allt OK ut? Om det ser ok ut är den givaren nästa misstänkta på listan.
Har inga svar att ge dig men det låter som du och verkstaden är rätt ute. Toppackningar är ovanligt problem på SDV6, men har den gått med en kylvätske...
Tyvärr ingen oljesticka på D4, felmeddelandet rör den givare som istället för sticka indikerar oljenivån på instrumentpanelen. Inte ett helt ovanligt ...
Har inte provat den utan bara Nanocom på D2 och IID tool på D3/D4 som ger bra möjligheter. Men som sagt, läsa koder borde funka bra även med Icarsoft,...
Med "secondary" avses den som sitter under kåpan bredvid expansionskärlet i motorrummet. "Main" är den under ratten. Det inte medlem 4654 som skrivi...
Säkerställ att spänning finns även vid belastning, är det dålig kontakt någonstans kan det vara 12v när man mäter på en lös kabel, men när den är inko...
När du säger att det inte är några problem med ström ner till startmotorn låter det lite motsägelsefullt, finns ström där till en fungerande startmoto...