Notifications
Clear all

Landrover Defender 130 CC - 97 till salu

4 Inlägg
2 Users
0 Likes
265 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Den 1/12-22 besiktigade jag min Defender 130 CC utan anmärkning (1/12-22) och
besikningskillen tyckte den var i väldigt fint skick. Kul att höra 🙂

Sedan förra besiktningen så har jag endast kört 53,2 mil dvs väldigt, väldigt lite ……...
Besiktningsperioden innan hade jag kört 98,2 mil.

Det känns fel att ha denna typ av bil utan att den används särskilt mycket.
Det var skillnad när jag jobbade som sjukvårdare/uppdragsledare på evenemang, men det gör jag inte längre.

Trots att jag kört så lite så har jag haft den inne på översyn varje höst hos SOK i Fjärdhundra dvs den firma som jag anlitat för service, kamremsbyte mm 

Det har fungerat jättebra, de är väldigt duktiga.

Jag har alltid vetat att det är samma kille som servar och fixar med min Landy 🙂
Senaste kamremsbyte gjordes hösten 2021 och det har gjorts var 6e år eftersom jag kör så pass lite. En allmän översyn har alltså gjorts varje år inför vintern (utom 2022 då den i stället gjordes i juni-23), även de år då oljor mm inte skall bytas.

Nu känns det som om det är dags att skiljas från min Defender även om det bär emot och känns ledsamt ?, det finns kanske någon annan som har mer nytta av den än vad jag har haft de senaste åren.

Finns det någon som är intresserad? Jag vill ju att den får ett bra ”hem” ??

Regnr FRG 829
Landrover Defender 130 CC
Årsmodell 1997, dvs med den bästa motorn 300 Tdi, 🙂
Mätarställning vid besiktning 1/12 - 22 178980 km
Jag har haft den sedan 2006 dvs i 16 år och den har haft få ägare tidigare, genom åren ?

Med tanke på den ovanlig modellen 130 CC, dubbelhytt och lastbilsreggad med plats för 4 passagerare, bra motor och enligt min uppfattning i väldigt bra bruksskick så har Jag tänkt mig ett lägsta pris på mellan 200 - 250 000 kr. När jag jämfört med priserna på marknaden så känns det som rätt härad
(Det är ju inte så många som säljs överhuvudtaget det är svårt att få en bra prisbild).

Jag har inte särskilt bråttom, dt verkar ju som just dessa bilar bara stiger i värde 😉
men det vore skönt om jag kunde hitta en lämplig/rätt köpare under 2023 - 24

Med vänlig hälsning / Lasse, 070-555 19 32 men svara helst på mail, nortonshusse@gmail.com


   
Citera
(@nortons-husse)
New Member
Blev medlem: 5 månader sedan
Inlägg: 3
 

Hejsan, jag förstår inte varför mitt inlägg ligger på Tobias Vahlne, men det kanske beror på att jg gjort en ny profil och det är bara hans inlägg som syns. Hur som helst, se mitt nya inlägg efter dagens gjorda besiktning / Lasse


   
SvaraCitera
(@nortons-husse)
New Member
Blev medlem: 5 månader sedan
Inlägg: 3
 

Idag 19/12-23 besiktigade jag min Defender igen. Nu har den gått 179331 km och då endast 351 km
sedan besiktningen 1/12- 22. Jag kör alldeles för lite med den.

Den 22/12-23 har jag jubileum, då har jag hat den i 20 år 🙂

Den blev godkänd och några bra att veta uppgifter. Lite rostangrepp på några ställen som jag kommer att
fixa så snart helgerna är över och bilmeken öppnar igen.

Den är fortfarande till salu, står i Enköping
Kontaktuppgifter nortonshusse@gmail.com eller 070-555 19 32 (helst på mailen eftersom detta är en av mina extramobiler)

Ha det gott, God Jul och Gott Nytt År

Gamla texten:

Den 1/12-22 besiktigade jag min Defender 130 CC utan anmärkning (1/12-22) och
besikningskillen tyckte den var i väldigt fint skick. Kul att höra 🙂

Sedan förra besiktningen så har jag endast kört 53,2 mil dvs väldigt, väldigt lite ……...
Besiktningsperioden innan hade jag kört 98,2 mil.

Det känns fel att ha denna typ av bil utan att den används särskilt mycket.
Det var skillnad när jag jobbade som sjukvårdare/uppdragsledare på evenemang, men det gör jag inte längre.

Trots att jag kört så lite så har jag haft den inne på översyn varje höst hos SOK i Fjärdhundra dvs den firma som jag anlitat för service, kamremsbyte mm 

Det har fungerat jättebra, de är väldigt duktiga.

Jag har alltid vetat att det är samma kille som servar och fixar med min Landy 🙂
Senaste kamremsbyte gjordes hösten 2021 och det har gjorts var 6e år eftersom jag kör så pass lite. En allmän översyn har alltså gjorts varje år inför vintern (utom 2022 då den i stället gjordes i juni-23), även de år då oljor mm inte skall bytas.

Nu känns det som om det är dags att skiljas från min Defender även om det bär emot och känns ledsamt ?, det finns kanske någon annan som har mer nytta av den än vad jag har haft de senaste åren.

Finns det någon som är intresserad? Jag vill ju att den får ett bra ”hem” ??

Regnr FRG 829
Landrover Defender 130 CC
Årsmodell 1997, dvs med den bästa motorn 300 Tdi, 🙂
Mätarställning vid besiktning 1/12 - 22 178980 km
Jag har haft den sedan 2003 dvs i 20 år och den har haft få ägare tidigare, genom åren ?

Med tanke på den ovanlig modellen 130 CC, dubbelhytt och lastbilsreggad med plats för 4 passagerare, bra motor och enligt min uppfattning i väldigt bra bruksskick så har Jag tänkt mig ett lägsta pris på mellan 200 - 250 000 kr. När jag jämfört med priserna på marknaden så känns det som rätt härad (Det är ju inte så många som säljs överhuvudtaget det är svårt att få en bra prisbild).

Jag har inte särskilt bråttom, det verkar ju som just dessa bilar bara stiger i värde 😉
men det vore skönt om jag kunde hitta en lämplig/rätt köpare under 2023 - 24

Med vänlig hälsning / Lasse, 070-555 19 32 men svara helst på mail, nortonshusse@gmail.com

 

 

   

 
 

   
SvaraCitera
(@nortons-husse)
New Member
Blev medlem: 5 månader sedan
Inlägg: 3
 

Den 1/3 sålde jag min Landrover Defender till en trevlig kille från Skåne! 😊 Det känns bra efter att ha ägt den i 20 år och den nu hamnat i ”trygg hamn” 😊 ”Var sak har sin tid”


   
SvaraCitera
Share: