Bromsrör LandRover ...
 
Notifications
Clear all

Bromsrör LandRover 109 Serie 3

3 Inlägg
1 Users
0 Likes
57 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Söker en bild på dragningen av bromsrören fram på en Land Rover 109 Serie 3 1972. På ramen höger sida sitter en ventil / kopplingstycke till bromsrören, hur ska röret dras till höger respektive vänster frambroms.


   
Citera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej Anders
Ska försöka ta någon bild när det inte regnar och är mörkt (kan ta någon dag innan det inträffar). En kort verbal beskrivning så länge. Från kopplingsstycket går det ett rör från främre och ett rör från undre anslutningen framåt längs insidan av högra rambenet. Det kan ev. sitta någon klamma både bakom och framför motorfästet. När rören kommer till baksidan av främre tvärbalken (kylarbalken) går det ena röret ut under höger balk till höger framhjul. Det andra röret följer baksidan av tvärbalken, gör en böj över vevhålet och sedan ut under vänstra rambalken till vänster framhjul. Är inte helt säker på att dragningen på min bil är original mellan kopplingsstycket och främre tvärbalken...många har varit där och pillat tidigare.
Återkommer med bilder.

Mvh Stefan


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej igen Anders

Jag har ett antal bilder med lite text och pilar. Tyvärr verkar forumet ha stora begränsningar i vad som kan bifogas. Hör av dig till mig så kan jag skicka mail istället.
landroverstefan@gmail.com

Mvh Stefan


   
SvaraCitera
Share: