ja det kan man fråga sig 🙂 nåja skillnaden är ganska stor och nu förstår jag lite bättre varför det inte syns så många seriebilar på vägarna 🙂
Men, nu efter att bytt ut väsentliga delar, spacers så hjulen hamnar 30mm längre ut osv, så känns den riktigt hygglig på vägen...ingen vinglighet eller stora rattrörelser pga glapp osv...
Och inte minst komfortmässigt, efter att monterat skinnstolar med gammaldagsutseende med modern komfort och massor av olika typer av ljudisolering för stomljud, isolering av grenrör, luftburet ljud osv kan man faktiskt prata med passagerarna utan att skrika sig hes 🙂
Varför köra vår Serie 2A 109 i stället för vår Defender 110:a ?
Tja inte är det för att fler vinkar gillande...det känns som att bevara historien på något sätt och det är kul helt enkelt ! eller som någon sa...den är väldigt fysisk 🙂
vi ses
/Denis
"den är väldigt fysisk".........Japp! Instämmer. Som att köra Ferguson Grålle, fast med mer fartresurser. Min SIII har paraboliska bladfjäderpaket, så den är aningen mjukare i fjädringen. Dock innehåller förarplatsen en gasdämpad fjädrande Bostrom stol. Lite fusk kan man tycka, men det är en kvarleva sedan tiden då den var plogbil. I övrigt är seriebilarna som du skriver, väldigt fysiska. Allt är på något sätt direktverkande, vilket förhöjer körupplevelsen. Framförandet framkallar åtminstone hos mig, ett leende. Gärna utan hytt och övre dörrhalvor, då är det som bäst.
mvh. #86 Ray.S.
Jag tycker det är väldigt irriterande när du inte kan prata i bilen. Ljudisoleringen är riktigt bra.