Hej,
Ser ingen tråd för att presentera sig på forumet så gör det kort här. Ny medlem som idag äger FL1 -04 och bor i Skåne, tänkte byta till D3/D4.
Nu till mina frågor, det är en D3 -06 28k mil på auktion i Skåne, HSE nyes ua och ser ok ut men man behöver byta kamrem. Bytt på min FL1 vilket är mycket lättare än D3 så gissar att jag måste lämna in. Blir ju att byta bakre rem, ev olje och vattenpump så hur mycket ca kan det gå på, räcker 30'?
Följdfråga, finns det någon i Skåne som mot betalning kan hjälpa till och bedöma ifall man skall köpa eller springa snabbast möjligt?
MVH
Christopher
Inga större problem att byta kamrem på en D3. Du behöver sats med låspinnar och sedan bara ta det lugnt och metodiskt. Finns många bra beskrivningar på nätet och även i verkstadshandboken. Det är rätt bra med plats att skruva och se att man fått allt rätt. Bakre remmen, inte lika lätt att se vad man gör 😊
Defender 110 2021 Tasman Blue
Discovery 3 V8 2006 Bonatti Grey
Range Rover V8 1983 Sierra Silver
Hej,
Tack för hjälpen, bara sett videos på LR Time tidigare där man lyft av kaross. Håller med är man bra noggrann så är det inte omöjligt att byta själv. Får se hur auktionen går...
Välkommen Christopher.
Palle Karlsson
Redaktör RoverLand