Hej alla glada och tack för all hjälp.
Om man är på sin semester och bakluckan inte fungerar så kan man göra detta själv...
Vrid ut bak panelen från den teckande övrelist med en platt skruvmejsel, blir ett litetmärke då du får bryta en del. Sen så letar du dig ner och öppnar plastskyddet för att komma åt med handen och dra i öppningsvajern, nu kan du öppna. Lossa det bakre inre skyddet på bakluckan, dvs 'svara mattan". Skär för siktigt bort skum/plasten för att komma åt hela enheten som drar i vajern. Skruva loss fästena på sidorna luckan åker nu ner en bit. Det är nu du kan ta bort enheten, men först så tar du bort kabeln som går under till på höger sida, tryck in och dra ut till höger. Lossa två skruvar och lirka ut enheten till vänster, och Lossa vajern från motorn. Om du har lösa kablar att kontrollera med så gå till ditt batterie med enheten och se om den arbetar svagt för kontroll, vänd på polerna om den inte arbetar åt rätt håll.
Monter tillbaka i omvändordning och laga skumplast med ett bra a silvertejp...
Nu till det roliga jag beställde en ny enhet som Ford har och bytte plattan och näsdelen så att vajer och enheten skulle gå att montera tillbaka. Från en trasig lucka till en fungerande lucka på mindre än en vecka.
Nu så arbetar jag vidare med min handbromsmodul som är inköpt från Tysklan och skiten vill ej gå an när bilen rör sig och har också vissa svårigheter att vara konsekvent när man vill slå till handbromsen när man står still. Har nu tröttnat på skiten och beställde en original från England ...tot 15000 med tull och allt 🙏 återkommer med info när och om detta vill fungera för mig.