LR Lightweight fråg...
 
Notifications
Clear all

LR Lightweight frågor.

4 Inlägg
1 Users
0 Likes
97 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

[Originally posted by Tyrfing]

Läst igenom en del trådar här och många handlar redan om registrering så ämnet är kanske inte så kul.

Men nu i veckan så kommer jag att göra ett gott försök att registeringsbesiktiga en holländsk LWT som personbil. Bilen har fått igenom sin ursprungskontroll och varit civilregisterad i Holland.
Jag har ett par frågor till de som ev har en sådan redan.

Slår jag på ramnumret så är det en -72-79. Är det årsmodellen man räknar efter eller när den registerades in i holländska armén?

Trafikverket envisas med att totalvikten är 2200 kg trots att enl alla spec är 2020 kg. Ska jag bara släppa det och "låta de ha rätt"?

Jag har inte ett enda bälte i bilen. Fast som jag tolkar det så måste det finnas efter 1968? Är det några avsteg pga att den varit militär?

Finns det några andra saker jag bör känna till innan jag kör mot besiktningen?

Hade varit tacksam för svar. Att äga en lättviktare i Sverige verkar inte vara speciellt vanligt så det finns inte så många att fråga. Mvh.


   
Citera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

[Originally posted by #5161]

Hej!
Hur gick det med registreringen? jag brukar surfa runt och sukta efter light weigts, men är långt ifrån att importera någon.(kan dock ändra sig fort).
Jag skulle dock bli jätteglad om du skriver om dina erfarenheter här. :)


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

[Originally posted by Mezzner]

Det där med både bältena och vikten är ju generella frågor som borde gå att svara på även om det gäller andra bilar än den ovanliga lättviktaren. Jag har dock inte koll på detta, tyvärr.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

[Originally posted by #5161]

Eftersom det är EU som styr nu så antar jag att det enklaste är att se till att alla papper är i ordning i det land man hämtar fordonet ifrån inom EU. Då borde det gå som smort... Nåja. .. när det är dags att registrera här även för en light weight. Jag har en defender 2002 som importerades kring 2007 och även fast alla engelska papper visar drag klassning för 3,5 ton så har jag bara 2 ton I svenska regbeviset :/ (vad det nu hade med tråden att göra... sorry)

skickat från plattan


   
SvaraCitera
Share: