Transport av Defend...
 
Notifications
Clear all

Transport av Defender Stockholm-Örbyhus Tips eller Hjälp

1 Inlägg
1 Users
0 Likes
44 Visningar
(@6128)
New Member
Blev medlem: 5 månader sedan
Inlägg: 1
Topic starter  

Hej! 

Jag är söker lite tips eller hjälp angående transport av en Defender 110 som inte rullar på egen kraft över första växeln. Sträckan är från Färingsö till Örbyhus. Jag har BE och CE kort så har ingenting emot att köra med släp men har inte tillgång till varken bil eller släp. Hyr gärna hjälp om det är någon som kan tänka sig en dagstur på ca. 15 mil enkel väg. Har sett att det finns möjlighet att hyra ett bilsläp som kan ta Defendern lagligt på Ekerö men då behöver jag en bil som har 3500 kg lagligt i drag vikt. Defendern startar och går men kan bara välja växel när motorn är av så kan köra upp den på ett släp utan problem.    

Tar gärna emot tips på om någon vet om någon som kan transportera rimligt och inte svindyrt då jag är student så har inte tillgång till en oändlig kassa. Just nu funderar jag på att hyra bil och släp och göra det själv men det är svårt att hitta någon som hyr ut en bil med laglig dragvikt på 3500 kg. Är inte intresserad av att bryta några regler och chansa då jag måste ha mitt körkort för mitt framtida yrke som brandman så transporten ska vara laglig 🙂  

 

Anledningen för detta är att jag inte har tid eller råd att reparera bilen på plats där den står nu och det som felar Defendern är oklart. Förmodligen något med kopplingen då jag kan lägga i en växel när bilen är av men inte när motorn är igång. Har redan tagit ut växellåda och bytt uttrampningslagret, huvudcylindern och slav cylindern men samma problem kvarstår så gissar på att det är kopplingen som har felat eller svänghjulet.

 

// Benjamin  

PS. Vet inte om detta är rätt rubrik att publisera detta i 🙂


   
Citera
Share: