seriebilar=hållbara...
 
Notifications
Clear all

seriebilar=hållbara med få problem

10 Inlägg
1 Users
0 Likes
80 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

ja så är det kanske...i alla fall inte så mycket skrivet på Forumet...kanske skrivs det någon annanstans ?


   
Citera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Kan till viss del bero på att det inte finns så mycket trams som kan gå sönder på dom. Simplicity rules!

mvh. Ray.S. nr. 86.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

håller med dej Ray... nu har jag ju visserligen ingen seriebil... men min D1 med 200tdi har funkar hur bra som helst!!


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Är väl mest småfix, där är rätt mycket småfix, oljeläckage, broms läckage, mätare som fungerar ibland och ibland inte osv, Men det är ju oftast bara att få tid att göra det (3 små barn begränsar) men är ju sällan man har något problem som man inte finner lösning på, så det är nog därför det är tunt här


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

härligt iaf att när andan faller på och/eller S2A:n behöver luftas spelar det ingen roll om den vilat i några månader... (med huvudströmbrytaren av förstås)...bara att glödtända och tuta och köra...
nästan i alla fall nästan 🙂

Defendern "måste" man tänka på att startspärren inte "gått i" om batteriet tappat laddning (eller huvudströmbrytare av) ...annars så är den nästan lika bra 🙂 men bara nästan...

Funderar på att beställa "nya" dörrar lika som på Seriebilarna men tillverkade för att passa på Defender...dessvärre är det slutsålda på SP Panels...någon som känner till annan leverantör ?

/Denis


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej! Helt ny här, och ny (glad) ägare av en -76 series III, 2.25, 69 hk. Vet inte hur man startar en tråd... Fick en diesel-solenoid skickad, men har bensin. Den rätta är slut på de ställen jag kollar. Någon som har eller vet var man kan skaffa? Och någon som vill ha diesel-solenoiden? /Diego på Östersken


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej Diego,
roligt med en till seriebil på Kivik... betr soleoniden kanske Kastell kan bistå dig...

/Denis


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Och Diego,
kanske skulle det kunna bli tillfälle nästa år med att "bjuda in" klubben vid något tillfälle...Österlen och Östersken kanske skulle falla Land Rover ägare i smaken...visserligen har jag försökt tidigare att bjuda in till Österlen, dock blev vi inte många nog till det evenemanget...

men skam den som ger sig...kanske när äppelträden blommar eller när Österlen är som vackrast (enl mig) på hösten vid skördetid...

/Denis


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej Denis och andra!

Tack för röstmeddelande också, mycket uppskattat att både ha en lokal kontakt OCH få rätt trådar att dra i vad gäller delar mm. TACK! 🙂
Ringer tillbaka snart.
Klart vi ska göra en träff på Östersken vid blomning. Fantastisk idé. Här kan man stå bland äppelträden också. Det får vi verkligen ta tag i. Helgen 8-9 maj är nog bra för att få många sorters samtida blomning. Då kan jag också bistå med rum till långväga gäster. Ja, mycket att snacka om här... 🙂
Kastell är en person eller? Missade nog en bit info där...

Ha d gott!
Diego


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

http://www.kastellsbil.se


   
SvaraCitera
Share: