Notifications
Clear all
Teknikspalten - Allmänt om teknik
18
Users
0
Reactions
598
Visningar
Topic starter
2016-08-16 22:16
[Originally posted by Pellson]
Pellson skrev:Har 30mm spacers på Defendern för att få ned vändradien från VLCC till kustfraktare (grymt bra modifikation f.ö). Nu börjar det bli besiktningsdags. Vad har ni för erfarenheter - kommer jag få nedslag? Eller finns här rent av någon som VET och inte bara tror/gissar?
Facit i ursprungsfrågan är alltså - inga problem. Åtminstone så länge de inte ser spacerplattan i sig.. Om nu nån undrade..
Mina spacers är f.ö. i rostfritt. De väger bly men håller nog en del.. Köpta billigt på Island 4x4.
Topic starter
2016-08-30 08:40
[Originally posted by KKG]
Ok. Tack för svaren. Får väl köra på alu då, och satsa på nåt ``finare´´ än Britpart 
Topic starter
2016-08-30 10:49
[Originally posted by Morris Wilks]
Pellson skrev:Pellson skrev:Har 30mm spacers på Defendern för att få ned vändradien från VLCC till kustfraktare (grymt bra modifikation f.ö). Nu börjar det bli besiktningsdags. Vad har ni för erfarenheter - kommer jag få nedslag? Eller finns här rent av någon som VET och inte bara tror/gissar?Facit i ursprungsfrågan är alltså - inga problem. Åtminstone så länge de inte ser spacerplattan i sig.. Om nu nån undrade..
Mina spacers är f.ö. i rostfritt. De väger bly men håller nog en del.. Köpta billigt på Island 4x4.
Mjaa, man kan ju skylla på att man bytt till fälgar till större inpressningsdjup och kompenserar med spacers.

Sida 2 / 2
Föreg