Besiktning vs space...

Notifications
Clear all

Besiktning vs spacers?

18 Inlägg
1 Users
0 Reactions
598 Visningar
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Pellson]

Pellson skrev:Har 30mm spacers på Defendern för att få ned vändradien från VLCC till kustfraktare (grymt bra modifikation f.ö). Nu börjar det bli besiktningsdags. Vad har ni för erfarenheter - kommer jag få nedslag? Eller finns här rent av någon som VET och inte bara tror/gissar?

Facit i ursprungsfrågan är alltså - inga problem. Åtminstone så länge de inte ser spacerplattan i sig.. Om nu nån undrade..

Mina spacers är f.ö. i rostfritt. De väger bly men håller nog en del.. Köpta billigt på Island 4x4.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by KKG]

Ok. Tack för svaren. Får väl köra på alu då, och satsa på nåt ``finare´´ än Britpart :smt006

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Morris Wilks]

Pellson skrev:

Pellson skrev:Har 30mm spacers på Defendern för att få ned vändradien från VLCC till kustfraktare (grymt bra modifikation f.ö). Nu börjar det bli besiktningsdags. Vad har ni för erfarenheter - kommer jag få nedslag? Eller finns här rent av någon som VET och inte bara tror/gissar?

Facit i ursprungsfrågan är alltså - inga problem. Åtminstone så länge de inte ser spacerplattan i sig.. Om nu nån undrade..

Mina spacers är f.ö. i rostfritt. De väger bly men håller nog en del.. Köpta billigt på Island 4x4.

Mjaa, man kan ju skylla på att man bytt till fälgar till större inpressningsdjup och kompenserar med spacers. :smt004

:smt006

SvaraCitera
Sida 2 / 2
Share: