Främre stötfångare ...
 
Notifications
Clear all

Främre stötfångare och nummerskylt placering?

7 Inlägg
1 Users
0 Likes
111 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Jag har monterat en ny främre stötfångare med stort mitthål för bogsering och behöver flytta nummerskylten. Var kan jag lagligt placera skylten?

Defender 2002 mod.


   
Citera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Ansök om en liten skylt fram. Jag har en liten skylt fram, min 90:à är registrerad med det. Det finns en enklare väg att gå, beställ en bakskylt som råkar hamna fram… den zonen är väl mörkgrå.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Tackar så mycket. Bra idéer. Som jag har förstått det får man inte placera den nuvarande registreringsskylten på höger eller vänster sida av stötfångaren?


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Går ju också att göra ett fäste för ordinarie skylt ovanför eller under hålet i stötfångaren


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Intressant. Jag har fått ett förslag på att göra ett litet gångjärn i överkanten ovanför hålet och ett snabbfäste under. Skylten kommer då att täcka hålet men kan öppnas vid bogsering. En fråga är då bilprovningen?


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Polisen säger såhär:

"Registreringsskyltarna måste vara läsliga

Registreringsskyltar ska vara väl synliga från alla vinklar och får inte vara oläsbar på grund av skada, smuts, is, snö eller liknande. De får inte vara vinklade eller sprejade med reflexsprej, ligga dolda i fönstret eller ha ändrade siffror och bokstäver. Det är olagligt att köra ett fordon med en svårläst registreringsskylt. All form av försämring av läsbarheten är ett lagbrott, oavsett om det sker avsiktligt eller inte. Är dina registreringsskyltar skadade och oläsliga, ska du beställa nya hos Transportstyrelsen."

Jag har min på vänster sida fram, det har inte varit något problem på bilprovningen eller annars. Har passerat en av trafikpolisens stationära kontroller med en nitisk besiktningsman ua, kan vara att segelbåten som var 3,09 meter bred och 10 meter lång på trailern tog lite fokus från just nummerplåten.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

min är monterad vänster fram på stötfångaren, vinschen tar all mittenplats (liten skylt) och ingen myndighet eller motsvarande har haft invändningar.


   
SvaraCitera
Share: