Notifications
Clear all

Husvagnsbakspegel

7 Inlägg
1 Users
0 Likes
87 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej,

Undrar om någon har tips på husvagnsbackspegel som passar större speglar?
Gäller en Freelander 2 men passar det större LR så passar det nog Frillen också 🙂

Husvagnen är inte så bred men tycker ändå inte jag ser helt perfekt i bara vanliga speglarna.


   
Citera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej
på den tiden jag hade husvagn o tröttnade på eftermarknadspeglar med diverse vingliga infästningar , tillverkade ett rör fastsatt i taklisten o monterade ett par riktiga speglar, slapp sen allt vingel o vibrerande
bengt 6098


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Tyvärr ingen taklist på Freelandern.
Jag gillar de som man klämde mellan hjulhus och ovankant på skärm på gamla volvo men de går ej på LR för huven tar i.
Så behöver något att fästa runt en stor backspegel, sökte och det finns ju på Biltema men det bär emot lite...


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Jag köpte ett par Milenco Aero, mest för att det var vad som fanns hemma hos Forsbergs i Stockholm.

https://forsbergsfritidscenter.kamafritid.se/sv/product/backspeglar/backspegel-aero-lng-konvex-parvis-milenco--T06-78B

Annars har dom ju flera modeller att välja på. Milenco är nog bland de bättre man kan välja, och dom två klämfästena sitter bra. Jag klämmer fast i överkant på spegeln.

https://forsbergsfritidscenter.kamafritid.se/sv/catalog/search?search=backspeglar


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Jag köpte Biltema, och de var ungefär lika kass som Britpart, vibrerade så mycket när man stod stilla att man inte kunde se något och inte blev det bättre när man körde, så de lämnades tillbaka och det blev semester utan extra speglar, funkade men inte optimalt.

Ska kolla upp de du länkade till Patrick, inga vibrationer som du märkt, att de skakar lite får man väl ta men det ska ju inte se ut som ett stormigt hav 🙂


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Nej inga störande vibrationer med mina Milenco speglar.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Tackar 🙂


   
SvaraCitera
Share: