Notifications
Clear all

Tranellsläp

7 Inlägg
1 Users
1 Reactions
110 Visningar
(@3650)
Redaktör Roverland Admin
Topic starter  

Hej på er

Jag har blivit med en Tranellsläp från -75. Det är lite att göra på den, så vi får väl se hur det går.

Det är en 1000 kgs, bromsad. Jag tar gärna emot alla tips och gärna om det finns någon form av instruktioner/handledningar etc, tänker att det borde finnas eftersom de gjordes i stor omfattning för Försvaret, Räddningstjänsten och Civilförsvaret.

Den är precis hemtagen och har fått sig en första avsköljning.

Palle Karlsson
Redaktör RoverLand

Citera
(@3650)
Redaktör Roverland Admin
Topic starter  

Bild.

Palle Karlsson
Redaktör RoverLand

SvaraCitera
(@3650)
Redaktör Roverland Admin
Topic starter  

Bild

Palle Karlsson
Redaktör RoverLand

SvaraCitera
(@3650)
Redaktör Roverland Admin
Topic starter  

Bild.

Palle Karlsson
Redaktör RoverLand

SvaraCitera
(@3650)
Redaktör Roverland Admin
Topic starter  

Som synes så är det lite rost i nedre delen av framlämmen, samt på högersidan. Dock så borde det gå att laga, kanske en anledning för mig att lära mig att svetsa lite. Sedan är de ju bromssystem som måste få sig en genomgång och smörjning, troligen behöver jag byta dämpare på den samt så måste jag byta däcken.

Tanken är nog att försöka få på något liknande de Toyona som sitter på Disco 1:an om den ska dras efter det. Mest för att det ser lite snyggt ut tycker jag.

Palle Karlsson
Redaktör RoverLand

SvaraCitera
(@3650)
Redaktör Roverland Admin
Topic starter  

Har fått reda på lite info om släpet, det har använts som lättskumssläp, på släden som sitter där har det stått ett lättskumsaggregat, samt så har det funnits en utrustning till den så som mellaninjektorer för skumvätska m.m.

Palle Karlsson
Redaktör RoverLand

SvaraCitera
(@3650)
Redaktör Roverland Admin
Topic starter  

Verkar vara svårt att få fram instruktioner/handböcker till dessa. Jag har kommit en liten bit till, fått bort den främre delen av dagstången, den som är krökt, dämpare till påskjutsbroms m.m. En del prylar ligger i EvapoRust nu för att se om det går att dela på dem utan för mycket våld. Nästa steg blir att riva bromsar för att se hur det ser ut där. Ska försöka få med lite bilder.

Dessa lyckades jag få tag på via ett företag som säljer reservdelar

This post was modified 1 månad sedan by Palle Karlsson

Palle Karlsson
Redaktör RoverLand

SvaraCitera
Share: