Hösten 2022 i distr...
 
Notifications
Clear all

Hösten 2022 i distriktet

12 Inlägg
1 Users
0 Likes
40 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Här kommer några förslag på aktiviteter under hösten

Oktober: Terrängkörning i Gönäs. Med lite förvarning är du välkommen till Gönäs för en stunds terrängkörning. Men det behöver röjas i spåren. Vill du komma och köra är du välkommen att höra av dig. Har du tar du med dig en röjsåg med slyklinga så tar vi bort det värsta i spåren på en timme. Här finns det mesta från geggkörning till greenlaning i traktorspår. Inget spikat datum således utan hör av dig så ordnar vi något. Du tar med korv och kaffe så tänder jag en grill.

November: 12/11 samlas vi klockan 11.00 på parkeringen till Biltema i Karlstad och sparkar däck, går in och får oss korv, kaffe och kanske reservdelar.

December: Julbord! Bokningarna har inte tagit fart än men jag har kontaktat Skutboudden i Brunskog för traditionsenligt julbord. Jag siktar på lördagen 3/12. Anmälan till mig.

Februari: SLRK-dagen infaller den 4/2 2023. I vintras besökte vi Rokkmakk-stugan utanför Gräsmark. Har du förslag på var vi kan samlas, tända en brasa och grilla en korv och äta en tårtbit så hör av dig! Det kan vara en hembygdsgård, en rökstuga, en grillplats vid en camping eller hemma-hos. SLRK står för det ätbara, du tar med drickbart.

Välkommen!

DO Mats
0730-200 824


   
Citera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Låter mycket trevligt!
Jag kommer gärna och röjer/hänger på terrängkörningen, vilket datum skulle det vara?

11/11 är en fredag och jag jobbar då tyvärr men 12/11 skulle nog funka!

MVH Wouter


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Ang 12/11:Tack för synpunkten. Jag var nog kvar i oktober...

Vad gäller datum för skogskörning är ditt förslag lika gott som en annans. Föreslå något.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej!

Är också intresserad av lite körning! Har kanske inte så mycket röjargrejor i nuläget, men ska se om det går att låna något.

Sista helgen i oktober funkar nog bäst för mig, ev kan det gå att lösa 22-23 också. Roligt om vi blir några.

Tomas


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Sista helgen i oktober passar mig också!
Jag kan ta med extra grejer så du kan låna Thomas.

Mvh Wouter


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Låter bra!

Om det funkar för dig Mats kan vi kanske hålla båda dagarna öppna tills vi vet lite mer om vädret?

Mvh,

Tomas


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Ok, jag bokar in dessa datum. Välkomna.

PS: Jag har gått över med röjsågen så slyet och lågt hängande grenar är borta. Inget röjarbete nödvändigt, således.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej,

Bra! Ska bli kul att se området 😉

Har kollat lite mer kring min planering, och söndag 30 oktober ser ut att passa bäst för mig. Om vi inte ska röja är vi kanske inte lika väderberoende heller..

Kan det fungera för er andra?


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

30 oktober funkar för mig, funkar det för dig Mats?


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Söndag 30 oktober ser ut att få bättre väder än lördagen. Då spikar vi söndagen. Kom när det ljusnat eller när du vill. Vid 17.00 är det för mörkt i skogen.

[attachment file=110153]


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Kanon!
Räknar med att dyka upp vid 10-10:30.

Mvh,

Tomas


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Typiskt, nu är prognosen precis tvärtom. Nå, då kan du vara hemma och kratta löv och stapla ved i lördagsolens sken. I mörka skogen ser vi ändå inte himlen. Regnet kommer först på kvällen .

[attachment file=110285]


   
SvaraCitera
Share: