Julbord 2021, 27-28...
 
Notifications
Clear all

Julbord 2021, 27-28 november

6 Inlägg
1 Users
0 Likes
36 Visningar
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej,

De senaste åren har vi arrangerat ett gemensamt julbord á la knytkalas. Nu återupptar vi och upprepar succén den 27-28 november och denna gång håller vi till i Höga Kusten, vandrarhemmet Kustladan i Skoved/Ullånger. Det blir en himlans massa olika rätter, både traditionella julrätter men även vegetariska alternativ. Senast hade vi både delikatesser från Östermalms saluhall såväl som lokalt nedfällda och hemrökta viltprodukter. Det går både att hyra rum i vandrarhemmet såväl som att hyra stuga till moderata priser. Jag har bokat upp fyra rum i vandrarhemmet åtminstone. Som vanligt kör vi en tur på lördagen med bilarna så att vi får upp aptiten. Är det någon som har idéer eller förslag till aktiviteter så är ni välkommen att presentera dessa.

Anmäl ert deltagande till undertecknad eller skriv en rad på forumet. Vänta dock inte för länge så att det blir fullbokat. När vi vet vem som deltar gör vi en fördelning över maten och vem som tar med vad och hur vi fördelar oss i rum och stugor.

Mer info kommer framöver.

Hälsningar Mats Åkerlund
matsakerlund@telia.com
070-550 30 53 (Obs! Nytt nummer)


   
Citera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Det är bara att hugga direkt! Jag vill anmäla två personer till aktiviteter, julbord och kvällsmys men utan övernattning.
Återkom med matfördelning när det närmar sig.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Ja, naturligtvis kommer vi också.
Övertygad om att det efter en trevlig körning blir mycket mat, god mat, god dryck och mycket roligt.
Lisa och jag övernattar gärna på vandrarhemmet eller i stuga.


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

hej, vi kommer men vet inte om vi stanna och sova. min fru jobbar natt hela helgen

Victor & cindy


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Christer och jag räknar med att ta med lax, rökt och gravad, som vanligt. Återkom med mera .
Mats L: Du tar väl med grönkålspajen?

Lisa


   
SvaraCitera
(@4654)
Medlem
Blev medlem: 10 månader sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej,

Nu är det mindre än två veckor till träffen. Vi träffas på Gårdsbutiken i Nordingrå/Själand kl. 12 för fika och lunch. Därefter åker vi en sväng till ett naturskönt ställe för glögg och pepparkakor. Vi sicksackar oss därefter fram till Kustladan där våra rum är bokade.

Efter att ha borstat av vägdammet väntar en quiz på temat "Brittiska imperiet" med fina vinster. För dom som vill så rekommenderar jag att säkerställa en whiskey att smutta på för att komma i rätt stämning.

När ett vinnande lag är korat är det läge att påbörja skapandet av årets julbord. Jag har gjort ett utkast till fördelning av maträtter. Det står er fritt att både lägga till och dra ifrån om någon exempelvis saknar grisfötterna på menyn.

Ps! Jag vill minnas att man tar med egna lakan. Det blir också enklast om ni ombesörjer egen frukost, alternativt äter eventuella rester från gårdagen.

Hör gärna av er med frågor.

Hälsningar Mats
-------‐------‐---------------------

Mats & Lise-Lotte:

Potatis

Något vegetariskt

Ris à la Malta med tillbehör eller risgrynsgröt

Gubbröra

Prinskorvar

Glögg, & pepparkakor till eftermiddagsfika

Mats L:

Grönkålspaj

Tunnbröd, smör, ost, dessertost

Sillsallad

Kaffe

Christer & Lisa:

Rökt och gravad lax

Några ägghalvor med majonäs och räkor

Janssons frestelse

Rödbetssallad

Äppelmos

Ulf & Berit:

Sill

Skinka

Köttbullar

Senap

Kalvsylta + rödbetor


   
SvaraCitera
Share: