Notifications
Clear all

Justera kopling

3 Inlägg
2 Users
0 Reactions
303 Visningar
(@jonbro)
New Member
Topic starter  

Hej, jag har en defender 130 300tdi där kopplingen tar väldigt högt upp och nu har den börjat slira också. Jag hoppas på att det inte är lamellerna utan att jag skulle kunna justera pedalen eller huvudcylindern. Jag har läst en del forumtrådar om hur jag ska göra detta och det verkade ju inte så svårt. Öppnade upp locket på lådan där kopplingspedalen möter huvudcylindern där man ska kunna justera pedalens läge med hjälp av 2 muttrar som flyttar pedalens läge i förhållande till cylindern. Mitt problem här är att jag har inga gängverv kvar varken upp eller ner? fattar ingenting. Vad är det jag har missat här. Ursäkta min termonologi. känns liksom som att pedalen aldrig släpper kopplingen helt vilket jag måste justera på något sätt. Tacksam för all hjälp

/J

Citera
(@126)
Active Member

Det ska justera som det finns glapp (vid 1,5 mm på ritning), om det finns ingen glapp vibration kan ha en pumpeffekt på ”mastercylinder ” kolv som aldrig släppa trycket. Dom två mutter finns vid (2).

Det är en fin konstruktion för access, Jag plockad av flygel till slut, med jag har gott om tiden en så länga.

Mvh Jim P

SvaraCitera
(@126)
Active Member

Vid eftertänkande, kunde vara korrosion vid slavcylinder kolv, som den går lite trög.

mvh Jim P

SvaraCitera
Share: