Range Rover Sport SDV6 Autobiography Dynamic 2014
Svart metallic med grått tak.
Gråsvart skinn med gröna detaljer (hemskt men syns inte när man kör 🙂 ) Inredningen var endast valbar på Autobiography.
Denna bil leasades som ny av mitt företag från Platinum Cars i Norrköping och har sedan dess bara haft mig som förare. När denna modell kom ut var de svåra att få tag på i Sverige så denna är importerad, från Italien om jag minns rätt, som ny bil av Platinum Cars. Utrustningen är lite märklig för att vara en Autobiography, den saknar panoramatak, keyless entry och har bara två zons-klima men den har den största stereon.
Bilen har servats i Sverige av SAMs i Göteborg under tiden de var LR-auktoriserad, sedan har bilen rullat mellan Sverige och UK för att sedan stå mer eller mindre stilla under de senaste två åren. Bilen servades senaste 2023 i UK och har sedan dess mer eller mindre stått stilla, idag står den på underhållningsladdning.
Generellt är bilen i mycket bra skick, inredningen mer eller mindre som ny. Bilen har rullat ca 9000 mil och skulle må bra av en polering för att få även lacken i nyskick.
Testar och ser om någon här är intresserad av att köpa denna för ett förmånligt pris, den måste dock hämtas i UK och bilen är obesiktigad!
Jag har varit medlem i SLRK när jag bodde i Sverige och både jag och denna bil har varit med på ett antal träffar runt Göteborg. Jag har sålt en Range Rover 5.0 Autobiography Supercharged och en LR Defender 110 SW LXV till medlemmar precis innan jag flyttade utomlands så referenser bör jag kunna hitta!
Som sagt testar och ser om det finns något intresse, skicka ett PM så börjar vi där så kan jag ordna med bilder osv.
Hej,
Har en kompis som letar efter RR Sport 20014-2015 så den här kanske kan vara intressant för honom. Lite bilder skulle vara fint samt vad du begär för den?
Om den är importerad till från Italien så kan man ju undra om den har rattvärme, elvärme i stolarna samt eluppvärmd vindruta?
Den står alltså svenskregistrerad och obesiktigad i UK?
Mvh
Ronny