Jag har insett att jag inte kommer att använda mitt taktält fler gånger. Det är ett Hannibaltält som jag köpte 2005. Det har varit med på våra långresor i Ryssland och Ukraina. Senast i Balkan 2010. Tältets prestanda enligt nedan. Intresserad?
- Rigged size: 1.3m high x 1.2m wide x 2,44m long (NOTE: roof tent is longer than the normal length of 2.2m)
- Packed size: 300mm high x 1.2m wide x 1.2m long
- Weight 50kg
- Sleeps: 2 adults
Undrar om det är någon som har o vill sälja ett riktigt fint Maggiolina taktält o det skall vara 145cm brett.
i så fall kontakta mig!
Lars Svanberg bsalars@hotmail.com
Jag har insett att jag inte kommer att använda mitt taktält fler gånger. Det är ett Hannibaltält som jag köpte 2005. Det har varit med på våra långresor i Ryssland och Ukraina. Senast i Balkan 2010. Tältets prestanda enligt nedan. Intresserad?
- Rigged size: 1.3m high x 1.2m wide x 2,44m long (NOTE: roof tent is longer than the normal length of 2.2m)
- Packed size: 300mm high x 1.2m wide x 1.2m long
- Weight 50kg
- Sleeps: 2 adults
Jag letar fortfarande. 😉
God morgon!
Taktält köpes för rimlig peng.
Jag är på jakt efter ett begagnat taktält ⛺️ storlek 140 cm brett, helst inte större.
Om du råkar ha ett ok begagnat taktält, utan stora hål och mögeldoft, i prisklassen 5000:- så är jag intresserad.
I övrigt inga krav på märke eller utseende.
Tanken är att en tant 👵 och två barn 🧒 👧 ska kunna sova en natt eller två ute i det fria.
Mina kontaktuppgifter finns i medlemsregistret, eller så känner ni mig redan?! 🫣
Mvh, Max Wollenberg/ DO Skåne
Hej, Jag har ett taktält från Eezi Awn i sydafrika. I grunden det originaltält som togs fram till just Land Rover för safaris i Afrika den gången det begav sig.
Det är 140 brett och 200 långt. 130 högt när det är uppfällt så gott om plats invändigt. Endast 48 kg. Vi har använt det ca 100 nätter men det ser fortfarande ut som nytt. Dukar och annat material är av mycket hög kvalitet. Madrassen är 5cm plus en bäddmadrass på 2 cm så ingen risk att man ligger igenom men ändå mjukt ock gott. Enda skadan är att dragkedjan på "myggdörren" på ingångssidan är trasig/smält på en sträck om ca 10 cm. I övrigt funkar den och alla andra dragkedjor perfekt. Smolket i bägaren är dock priset nytt här i Sverige är det en bit över 20´. Jag begär på blocket 12´för det men kan tänka mig att lämna det för 10'.
Hör av dig om det kan vara av intresse.
Mvh,
Jörgen
Hej Jörgen,
Tack för ditt svar, men det matchar inte budget. Tyvärr.
Mvh, Max Wollenberg/ DO Skåne