Hej på er!
Denna träff kommer att fokusera på matlagning i det fria.
(Tack till Distrikt Väst som uppfunnit konceptet!)
Vi kommer att övernatta på privat mark på en plats mycket nära Kävlingeån.
Platsen är inte "öppen för allmänheten" och ligger någon kilometer från min adress så vet ni ungefär geografiskt.
Anmälan sker här i tråden, eller via en länk till medlemsregistret. Den länken kommer snart!
(Jag kommer efterhand att fylla på här i tråden med de som väljer att anmäla genom medlemsregistret.)
Konceptet går ut på att man lagar mat till sig själv/a plus lite till.
Därefter sätts all mat samtidigt på borden, och man smakar varandras maträtter.
Hitta på vad ni vill!
Grilla en gris, stek några korvar, laga till en gryta hemma och värm på plats, baka bröd eller vad som helst som faller er in.
Nivå på matlagningen är det bara du/ni själv/a som bestämmer.
Senare under kvällen tänder vi en lägereld så att vi kan hålla oss varma medan vi berättar rövarhistorier.
Vi enas om en lämplig tid för frukost, så fixar jag så att det står bacon, ägg, rostat bröd och vita bönor i tomatsås på borden till alla.
Välkomna!
Mvh,
Max Wollenberg/ DO Skåne
Sugen!
Finns det någon tid?
Tjenare Joakim!
Jag tänker att det är fritt fram att börja trilla in efter klockan 15.
Mvh, Max 🙂
OK, Jag kommer.
Ska man meddela innan vad man ska ta med/fixa eller är det bara att komma och överraska med surströmmingen?
Välkommen!
Du får mer än gärna lov att överraska omgivningen. 👍
Mvh, Max
God kväll!
Tänkte närvara och sätta mina kulinariska kunskaper på spel med något spännande vad det än månde vara, siktar på 1500 vid ån eller vi samlas vid Max place med gemensam färd ner til ån kanske..?
Väl mött!
Hej Sven, välkommen! 😃
Man droppar in när man har lust, efter 15.
Jag kommer att lägga ut en länk med en knappnål 📍 vid avtagsvägen från väg 104.
Så det blir lätt att hitta även för er som inte varit där.
Mvh, Max
Hej,
Jag kommer också 🙂
Hej på er!
Vi måste tyvärr ställa in denna träff pga förväntat stora mängder regn, och vind på upp emot 20 m/s.
Jag kommer att kontakta er alla enskilt, och se till att alla får denna information.
Mvh,
Max Wollenberg/ DO Skåne