Slrk DO Val Skåne 2...

Notifications
Clear all

Slrk DO Val Skåne 2025

9 Inlägg
3 Users
2 Reactions
445 Visningar
(@6500)
Trusted Member
Topic starter  

Slrk DO Val Skåne 2025

Hej alla SLRKare nu är det dags för omval av DO i Skåne

Vi kör som vanligt den vanliga platsen Rövarkulan.

Sen som vanligt kör vi korv och fika innan valet.

Skriv i hur många medlemmar som kommer och hur mycke korv ni vill ha. Anmälan sker I medlemsregistret eller via mail i min mail eh01@outlook.com 😊

Så valet är vecka 36 den 6 september klockan 12:00 på Rövarkulan.

För er som är nya till klubben så förklarar jag lite kort hur det går till med ett DO val.

Alla betalande medlemmar i Skåne har rätt att ställa upp till att bli DO över Skåne.

Sen har alla betalande medlemmar rätt att rösta på vem dom vill anonymt.

Sen så räknar vi rösterna och utser DO

Jag Emil Hagström som är idag DO över Skåne ställer upp igen för omval.

Som jag skrev tidigare så får alla medlemmar ställa upp i valet.

Om du vill ställa upp i valet skriv det i forum tråden Skåne (Slrk DO Val Skåne 2025)

Sen om det efterfrågas kommer det vara möjligt att rösta på distans som förra året.

Om du har några övriga frågor skriv gärna till eh01@outlook.com

Adress till Rövarkulan:

https://maps.app.goo.gl/98GzmwzWSHPb8vj47

Mvh Emil Hagström Slrk DO Skåne

Citera
Max Wollenberg
(@4997)
Medlem Moderator

Hej alla Skåne- Distriktare!

Nu närmar sig DO- valet med stormsteg.

Jag, Max Wollenberg, vill med detta inlägg meddela att jag ställer upp som kandidat till posten som DO i Skåne.

Många i klubben känner mig sedan tidigare, men för er andra kommer här en kort presentation.

Min fru bär skulden för allt som har med den ”Gröna Ovalen” att göra!

Hon blev såld på Land Rover/ Range Rover för över 35 år sedan…

Jag däremot svor i tidig ålder dyrt och heligt att jag aldrig skulle bli ägare till en engelsk bil.

Det vet alla som känner mig hur det gick med den saken, men jag bjöd iallafall på ordentligt motstånd i många år.

Det började med en Disco 2 sista årsmodellen och eskalerade sedan helt utom kontroll med flera stycken likadana till, ett gäng Defendrar, Discovery 3, Discovery 4 och inte minst min älskade Skalman SIIA/ 1965.

Håll i minnet att det fortfarande är min fru som bär skulden (eller äran om man så vill) för allt detta.

I dagsläget är fokus på att hålla de tre bilar vi har just nu (Defender, Disco 4 och Skalman) rullande.

Jag gör alla reparationer själv eller tillsammans med någon av kamraterna i klubben, och detta har genom åren gett upphov till många roliga historier och många mycket nära vänner.

Många av distriktets medlemmar har också gästat verkstaden med större eller mindre bekymmer, inte minst på de ”verkstadsträffar” som har hållits här på gården.

Det är nu några år sedan jag senast var DO, och huvudet är fullt av idéer och energinivån är hög.

Planer finns på en specifik tema- träff tidigt i höst, och sedan någon form av aktivitet varje månad.

Behöver jag nämna att korvgrillning är i stort sett obligatoriskt på våra träffar?

Väl mött i Rövarekulan!

Mvh, Mad/Max!

SvaraCitera
(@6500)
Trusted Member
Topic starter  

Glöm inte bort att anmäla er i medlemsregistret så vi kan planera för maten och hur många som kommer 😁

SvaraCitera
(@3697)
Active Member

Hej. Jag har tyvärr inte möjlighet att komma men önskar att rösta på distans. 

SvaraCitera
(@6500)
Trusted Member
Topic starter  

@3697 hej det löser vi återkommer med en länk när det närmar sig

SvaraCitera
(@6500)
Trusted Member
Topic starter  

Hej, det är Emil Hagström som nu i dagsläget är Slrk DO för Skåne. 

Som många har hört så har jag nämnt senaste halvåret på träffar så var jag i processen byta jobb till ett som är i Blekinge.

Jag har nu flyttat till Blekinge och bor nu här.

I klubbens klubbstadgar så är det inget som hindrar någon som bor i ett annat distrikt att ställa upp i ett annat distrikts DO val. Vi har genom åren haft DOs som har varit skriven i ett annat distrikt än vad dom är DO från.

Med andra ord så påverkar det inte min möjlighet att ställa upp som DO för Skåne igen. 

Jag kommer inte lämna Skåne helt på grund av att jag kommer jobba som konsult åt ett företag i Skåne då och då.

Man kan också se det på ett annat sätt som jag nu har närmare till östra sidan av Skåne och kommer ha möjligheten att hitta nya intressanta områden som kan leda till nya träffar.

Mvh Emil Hagström 

SvaraCitera
(@6500)
Trusted Member
Topic starter  

Tjenare,

Här kommer länken till Google meet där er som inte kan vara med på plats får möjlighet att rösta 

https://calendar.app.google/9PGaRWj4Uz2fp9xF7

SvaraCitera
(@6500)
Trusted Member
Topic starter  

Röst länken  slutar snart 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdXyXGb0Cb_zr_Qd0cEvWy50CTOF_J8FyCmX_WcEIqAvskfFA/viewform

SvaraCitera
Max Wollenberg
(@4997)
Medlem Moderator

Hej på er,

Då vill jag som nygammal DO tacka avgående DO Emil Hagström för hans insatser.

Samtidigt vill jag tacka er som kom och röstade för att jag får förtroendet att representera er och Distrikt Skåne.

Mvh

Max Wollenberg/ DO Skåne

SvaraCitera
Share: