Notifications
Clear all

Bildgalleriet...

32 Inlägg
1 Users
0 Reactions
363 Visningar
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #2256-ANDERS]

Hej

Ser att det blir fler och fler "icke-Land Rover" på bilderna i galleriet. Överdriver jag mina tankar om att de inte passar där eller finns det någon som tycker som jag? Vill vi se annat än LR finns det massor av sidor på nätet att beskåda dem. Jag kanske är kinkig men på DO-mötet var väl alla ganska ense om att vi skulle vara rädda om vår märkesklubb med tillhörande anda. Kanske inget hinder för andra bilder på vårt galleri. Varför jag reagerar är att vi slappnar av med alla "regler" och "beblandar" oss med icke märkestrogna.

Jag har inget emot andra bilar men vill jag umgås/se dem finns andra forum för umgänge.

Skäll gärna på mig eller säg att jag har fel, för det hoppas jag. Är bara rädd för att vi suddar ut "gränser" som är svåra att hämta hem igen.

Tevlig helg!

Anders

(Jag valde denna tråd för att börja med en nyanserad diskussion, det blir lätt hett på andra ställen...) :D

Citera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Edfors]

Håller med dig Anders, vi är en märkesklubb för Land Rover, exponeringen av övriga typer av fordon ska begränsas och endast göras när det finns extra ordinära skäl till detta. Hoppas CanMan kan justera det som behövs i bildgalleriet, kanske inte alla som tänker på det när de skickar in bilder.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Malin]

#2256-ANDERS skrev:Hej

Ser att det blir fler och fler "icke-Land Rover" på bilderna i galleriet. Överdriver jag mina tankar om att de inte passar där eller finns det någon som tycker som jag? Vill vi se annat än LR finns det massor av sidor på nätet att beskåda dem. Jag kanske är kinkig men på DO-mötet var väl alla ganska ense om att vi skulle vara rädda om vår märkesklubb med tillhörande anda. Kanske inget hinder för andra bilder på vårt galleri. Varför jag reagerar är att vi slappnar av med alla "regler" och "beblandar" oss med icke märkestrogna.

Jag har inget emot andra bilar men vill jag umgås/se dem finns andra forum för umgänge.

Skäll gärna på mig eller säg att jag har fel, för det hoppas jag. Är bara rädd för att vi suddar ut "gränser" som är svåra att hämta hem igen.

Tevlig helg!

Anders

(Jag valde denna tråd för att börja med en nyanserad diskussion, det blir lätt hett på andra ställen...) :D

Jag ska väl hålla klaffen helst men har svårt att låta bli.
Ännu en gång så ska frågan upp - fast i en annan skepnad om att inte "blanda märken" på hemsidan.

Vad är det för gränser som vi suddar ut och har svårt att hämta hem?
Vad gör vi när vi är på allmänna träffar - med andra motorklubbar OCH andra bilar. Ska vi photoshopa bort dem från bakgrunden - eller vad menar ni? Om vi fotar en LR i skogen eller på vägen och det fanns andra bilar runtomkring i perferin - då får den bilden inte vara med då?

Ibland är ni bra knäppa, det finns annat att jobba med i distriktet och på träffar än att välja bort bra LR-bilder med en annan bil i bakgrunden.

Ta gärna denna diskussion synligt för de andra medlemmarna så får ni se vad de tycker.

/Mlain

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Edfors skrev: kanske inte alla som tänker på det när de skickar in bilder.

Det är väl mest vi i Stockholm som "beblandar" oss men de som skickar in bilder på LR och ta bort alla andra som kan "skvallra" om att det var fler bilar på den träffen, de brukar inte ens våga tala om för klubben att det varit med en Jeep eller Toyota tex.
Ska vi ha rädda medlemmar?

Kan någon ta fram ett exempel på en "felaktig" bild?

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Att medlemmar är rädda? Malin, jag förstår inte ens din frågeställning! Rädda för vad? Tror du blandar ihop olika frågor lite mycket nu.

Nu är det inte bilar i bakgrunden som jag avser, utan där dessa är huvudmotivet. Jag tycker Anders som uppmärksammade detta skulle ha sagt till CanMan som lägger upp bilderna direkt att några "fel" bilder kommit med och ska tas bort, diskussionen behöver inte ens hållas här.

Detta och att SLRK medlemmar är inbjudna till andra föreningar och klubbars träffar hör inte ihop, två olika frågor enligt mig. Lika fel med att det finns en massa Jagga bilder och annat på bildgalleriet, i vissa fal kan det vara berättigat, tex när en LR drar upp en havererad rallybil, tror inte det ska vara något problem om det sköts med lite sunt förnuft och sans. Nu reagerade Anders på något, kanske helt rätt och då är det enkelt att korrigera detta.

Vi är en märkesklubb för Land Rover. Punkt.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Här har du ett helt galleri som verkar hamnat lite snett http://www.pbase.com/slrk/midnatt06

Och vad gör en Maserati där? http://www.pbase.com/slrk/image/67211747

eller denna? http://www.pbase.com/slrk/image/96374439

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Det är ju jättebra, hoppas att Anders också menar som du säger och inte som jag trodde.

Då behöver vi ju inte ha den här diskussionen som sagt - det andra är väl snarare så att bilden ska bort genast.
(jag kan ta bort min jeep från 1 april om någon vill.)

Ang Stens Jeep så är det för att det visar den svåraste passagen på hela vår bana, han är medlem och har två Rangar, men valde Rubiconen istället denna kväll för att ta med hela familjen. Tycker inte att det är samma lika. Dessutom var det ju övervägande LR i de inskickade bilderna.
/malin

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Malin skrev:(jag kan ta bort min jeep från 1 april om någon vill.)
/malin

Absolut inte, det var tidernas bästa aprilskämt :lol:

Telefonerna mellan styrelseledamöter och många andra medlemmar gick heta :lol:

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

#2256-ANDERS skrev: Är bara rädd för att vi suddar ut "gränser" som är svåra att hämta hem igen.

Godkväll

Precis hemkommen från en trevlig kväll och ser detta... Malin, innan Du tar åt Dig och framför allt drar snabba slutsatser så LÄS!!! Ovan ser Du vad jag skrev och det är vad min frågeställning gäller, inget annat!!! Plocka bort bilder är inget problem däremot om klubben förskjuts åt oönskat håll har vi ett problem. Att väcka frågan för eftertanke kan väl inte vara ett problem utan bara ett sätt trygga vår klubbanda.

Försvara inte utan fundera och agera utefter eget huvud. Det blir nog bäst i längden.

Sov gott, det gör jag snart.... :lol: :lol: :lol:

Anders

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Malin skrev:hoppas att Anders också menar som du säger och inte som jag trodde.

Ja, vad ska jag säga... Hoppas? Dra inga förhastade slutsatser är Du snäll. Har Du bestämt Dig vad andra tycker innan så blir diskussionen knepig.

Som Du ser i Patriks exempel syftar jag inte bara på Dina bilder utan även andras.

Anders

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Malin skrev:

Ännu en gång så ska frågan upp - fast i en annan skepnad om att inte "blanda märken" på hemsidan.

--------------

Ta gärna denna diskussion synligt för de andra medlemmarna så får ni se vad de tycker.

/Mlain

Jag är ledsen att jag tar upp en grej till men jag fattar inget...
Ska vi släppa allt fritt och inte ta vara på det klubben byggt upp? Vad hände med klubbandan som vi diskuterade?

Debattera detta "offentligt" som Du skrev. Visst, vi gör det i RoverLand så ALLA medlemmar är med och läser. På forumet är det bara en 1/4 del som deltar... (Förresten, vet Du vad de andra medlemmarna anser? Eftersom bara "ni" ska se vad de tycker.... :? )

Anders

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #1076 Harry]

Jag har inga problem att beblanda mig med andra märken, jag kör t o m annan bil ibland. Jag har kamrater som kör olika former av bilmärken men jag har aldrig haft tanken på att lägga ut bilder på deras bilar på SLRK bildgalleriet. Självklart så dyker det upp andra bilar i bakgrunden när jag plåtar Land Rovers och det är inget jag "redigerar" bort.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Kanske skulle vi sälja "spray-on-mud" i klubbshopen som vi kan spraya ner icke bilarna i bakgrunden så de ser ut som Land Rovers :wink:

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by 2170_Magnus]

Hej !

Jag har inget imot andra märken heller och har också kompisar som kör andra märken och gör även aktiviteter med dom, men det är inget som jag tar upp här på forumet och om man gör det hela till en landrover aktivitet och sedan åker tillammans med andra märken så är väl det okej om man sköter det snyggt.

Men vi är en klubb för bilar av märket LANDROVER och det skall vi värna om. Och för många av oss är bilen en del av vår livsstil, med uteliv och äventyr och ofta för hela familjen.

Men det känns som fler och fler av diskusionerna här inne på forumet gjort att klubben är på väg att delas i två läger, OFFROAD STOCKHOLM mot övriga SLRK.........

Mvh

2170 Magnus
DO - Östergötland

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

2170_Magnus skrev:Men det känns som fler och fler av diskusionerna här inne på forumet gjort att klubben är på väg att delas i två läger, OFFROAD STOCKHOLM mot övriga SLRK.........

Shit, nu blir jag orolig. :shock: Ligger det något i detta påstående? Är det fler som anser detta?

Hjälp mig nu och säg att det inte är på detta viset!

Vad ska vi göra Magnus har rätt???

SvaraCitera
Sida 1 / 3
Share: