[Originally posted by Brofjorden]
Har en önskan och förhoppning om att vi här kan dela med oss av de erfarenheter vi skapar!
Kan vara tex hur jag skapar en kul träff!
Hur man fixar priser till träffen! Kanske förslag på sponsorer.
Hur jag undviker problem mm.
Och så vidare....
Någon som hänger på?
[Originally posted by Malin]
Vi håller på som bäst att göra ett samarbete med Gillinge halkbana (där de som ska ta körkort halkar runt innan de kan få sitt körkort.)
De är jätteintresserade av ett samarbete men vi hann inte innan sommaren och det kanske är roligare att halka inför vintern.
Planen är att det ska vara en "Super-lördag" (benämningen på en annorlunda månadsträff där vi bjuder in en föreläsare eller företag eller flyttar månadsträffen från ordinarie plats)
Arrangemanget har vuxit från en typisk slrk-träff på ett par timmar med säkerhet och halkbana till en hel familjedag med trail, liten terrängbana, halkbana, säkerhetshall, TSV berättar hur man packar grejor på taket på säkert sätt, provkörning av nya bilar, företag som vill sälja saker i stånd, bytesmarknad, sponsorer som sponsrar käk och priser, ett företag eller person kommer dit och byter vinterdäck mot en liten peng och sedan får vi tillgång till ett utdrag ur ett register på alla i Stockholm som äger en Land Rover som vi kan bjuda in.
Det bara rullade på - om man snokar runt och låter säker på att slrk är ett varumärke" att räkna med som drar folk så blir folk mycket intresserade! (har vi märkt i alla fall)
//Mlain
[Originally posted by Malin]
När jag endå nämnde vår "Super-lördag" så vill jag berätta vad det är - det är benämningen på en annorlunda månadsträff där vi bjuder in en föreläsare som berättar om en resa eller tex ett företag som vi gjorde sist - som berättade hur en startmotor fungerar och hur man kan laga den.
"Super-lördag" kan även innebära att vi flyttar månadsträffen från ordinarie plats till en annan där vi grillar, spelar brännboll, har familjedag, övernattar eller liknande.
Det är vad vi sysslar med... ![]()
[Originally posted by #1076 Harry]
Vi i Sörmland har fika träff varje månad men vi har det på olika ställen varje gång, det har funkat kanonbra. Då får man en anledning att förflytta sig till olika ställen inom distriktet. Men det krävs en del från DO att ordna nya ställen varje gång. Vi har blandat kommersiella cafe'n och varit hemma hos medlemarna, det har varit mycket trevligt.
[Originally posted by Skogs-Arne]
Hejsan DO´ister mfl.
Tänkte bidra med ett tips (som CJ gav mig, tack) ang visitkort.
Om man vill ha ett visitkort att lämna tillsammans med medlemsansöks kortet för att sätta på Land Rovers som ej är medlemmar så kan man gå in på: www.vistaprint.se
Det finns flera alternativ där men det var billigt och enkelt.
Det står att det är gratis men kostnaden var ca 62:-
Visitkort 250 GRATIS
Matte Finish - INKLUDERAD
Delsumma: kr 0,00
Frakt & bearbetning: kr 49,57 Skatt: kr 12,39, summa: kr 61.96
för 250st, vilket jag tycker är billigt
.
Visst kan man lämna sitt vanliga visitkort eller handskrivna lapp med nummer men det ser lite mer proffsigt om det står Svensk Land Rover Klubb och Distriktsombud/namn/tel + www.slrk.org
Detta kanske alla redan vet men vi skulle ju tipsa varandra om saker för att underlätta vårat DO arbete
så detta är mitt (ja, CJ´s tips till mig) tips
.
Mvh / Jens