Notifications
Clear all

Bildgalleriet...

32 Inlägg
1 Users
0 Reactions
365 Visningar
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Edfors]

Nej, Magnus har inte rätt, men det är nog så han upplever det och det är inte bra, mina exempel visar på att det är betydligt mer spritt, men eftersom upplevelsen är så har det kanske gått lite för långt. Vi måste värna om varandra, vi är ganska få som kör Land Rover trots allt. Vi är även många som deltar på "övriga" träffar, både off-road och on-road, typ brittiska bilmeetings. Men det måste vara en måtta med vad man lägger ner medlemmarnas pengar och den ideélla energin på. Det tycks som om enigheten om att vi är just en märkesklubb för Land Rover är mycket stor, inte minst visades detta i Vikarbyn.

Varför ska vi visa tex. Maserati och Jeep på vårt bildgalleri som vi får betala för att ha? Vilket ansvar har vi som Land Rover märkesklubb att spara på detta material? Vi har haft liknande diskussioner förr, då gällde det arkivering av tex. gamla tidningar, som Aros motorveteraner och Mini Club Sweden. Beslutet var att endast spara på sådant som direkt berör SLRK, samma beslut kan gälla vårt material på internet eller annan elektronisk media.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Larzon]

Jag ska berätta för er alla att detta snack har funnits förr, när jag för dryga 3 år sen eller vad det var tog över webbmasterjobbet så var det en salig röra och en massa konstigheter i bildgalleriet och som ni alla vet håller jag väldigt hårt på detta med att SLRK och Land Rover skall skiljas från allt annat både på bildsidan och hemsidan, RoverLand och i Forumet.
Jag fick då även mandat av den då sittande Styrelsen att sköta om Hemsidan, Forum och Bildgalleri efter eget huvud till största del.

I alla fall så jag började rensa och flytta samt att jag skapade "Övrigt galleriet" där jag flyttade över en massa inte-Land Rover-relaterat, detta gjorde att det blev liv där ute på en del ställen i landet, vissa saker återställdes för att de var SLRK-träffa och vissa vart kvar för att de inte var det. När jag förklarade detta med att "ska vi verkligen betala pengar för andra" så fattade ju folk detta med varför just jag ville skilja från Distriktgallerierna på samma sätt som jag ville skilja riktiga SLRK träffar från andra träffar. Men samtidigt ville ju jag ha med dessa bilder (där LR/Medlemmar var med) och även att andra träffar skulle få göras reklam för men då på ett eget ställe i Forumet (Övriga-träffar).

Jag vet att jag blandar in forumet nu, men jag vill ge er en total bakgrund på allt, just för att det finns alltid en massa saker som ni aldrig har hört talas om men även för att ni måste fatta vilket fruktansvärd SLRK-nörd jag är (jag funderar på att och vill tatuera en Land Rover logga på armen men jag vågar inte = sant = är jag nörd eller? :) ) Sedan skall ni veta att jag la en fantastiskt mängd timmar 4-5 månader innan och 1 år efter Visingsö-mötet och jag fick stånga mitt huvud blodigt många gånger för att få som jag ville ha detta alltså ALLT FÖR SLRK och inget annat. Jag lägger 1 till 2 timmar dagligen idag på jobb med klubben, och nu kommer jag att öka på detta eftersom jag har startat tillverkningen med en ny hemsida till www.slrk.org (den ska bli mycket mycket bättre och snyggare) och sedan har vi ett forum som kommer att omvandlas till en annan version snart, samt så kommer vi att spärra vissa avdelningar då för bara SLRK medlemmar, så detta kommer kan jag lova er alla, i forumet har jag som tur är en kollega som hjälper mig idag! Tack Patrik!

Nu var det ju så att vi hade en hemsida som inte hade funkat speciellt på dryga 5år och ett Forum som var redan långt innan jag tog över kraschfärdigt, bildgalleriet var i en röra förutom Stockholm eftersom han som skötte Bildgalleriet fanns i detta distrikt, visst vill jag ändå säga att han ändå gjorde ett bra jobb att få igång ett bildgalleri, men när jag sedan kom in och även sedan när jag blev invald i Styrelsen som vi fick genom ett beslut på hur vi skulle sköta galleri samt även då Forumet (forumet som ni alla vet har ju nu ett nytt regelbeslut som ändrar allt).

Nu så har ju även Bildgalleriet kommit på tal här, min fråga är då: vill ni att vi ska betala en massa pengar för att lägga in en massa bilder på vilka bilar som helst och andra klubbars verksamhet?
I så fall får vi ta upp detta vid nästa Do-möte är mitt förslag, den som vill ha det så även i Bildgalleriet lägg in en motion till Styrelsen så den frågan kommer upp på rätt sätt.

Ursäkta mig att jag svamlar och så, men jag har nog aldrig fått förklara min syn på detta med alla uppdelningar och sånt, enkelt sagt så skiter jag i vad alla andra gör, det jag är intresserad av är det vi gör i denna klubb, alltså väldigt egoistiskt kan tyckas, men om nu jag ville hålla på ihop med Jeep eller Suzuki klubben så hade jag ju skaffat en sådan bil och gått med där, men nu är inte fallet så och sen vet jag att vi alla har styrkan att göra bra saker när vi gör just saker i denna klubb, sen att vi ibland kan sticka iväg på en körning hos någon annan bilklubb eller företag så visst bra! fortsätt med detta för då syns vi SLRK:are där ute bland alla andra också!
Men satsa på att göra saker i denna klubb först och främst det är ju det vi igentligen vill och ska göra, vill man inte det så kan man ju gärna kliva ur denna klubb och gå in hos någon annan klubb som gör det man vill göra oftare, alltså vill man bara tälta .... gå med i tältklubben, vill man bara köra offroad gå med i en sådan offroadklubb då, här har ska vi ju ha en helt annan och mycket bredare inriktning på aktiviteter, därför uppstår sådana tankar och tycken som framkommer i denna tråd. Vi kan alla göra vad vi vill, men kom inte med matrecept på kyckling om du är med i en fågelskådarklubb! Det är lite att hårddra men så är fallet även här bland märkesnördar och klubbnördar!

SÅ DÅ VILL JAG AVSLUTA MED ATT SÄGA - GE FAN I MITT SLRK !

(Jag-formen är här total, för att detta är vad jag tycker, passar jag inte in så får ni avsätta mig vid nästa årsmötet ...)

(ja just ja, ni är ju alla moderatorer så ni kan ju även redigera/radera detta inlägg men glöm inte att meddela mig via PM varför)

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by 2170_Magnus]

Jo Patrik jag har tyvärr rätt i mitt påstående...

Och för att förklara tydligare vad jag menar kan jag ta lite från senaste do-mötet från dom diskusionerna som var ang distriktsforumen och att använda dom för att ta upp andra träffar en SLRK träffar ( huvudsakligen offroad träffar från andra klubbar o företag och hur dessa skulle hanteras).

Under dom tidvis heta diskusionerna där sa en av Do:na sa att om vi bara skulle ha slrk-träffar i distriktsforumet , så skulle det på sin höjd bara finnas en fikaträff i månaden där...

Och den andra Do:n klargjorde att OM INTE NI ÄNDRAR DETTA SÅ SKITER VI I DET OCH GÖR SOM VI VILL ÄNDÅ !!!!!

Nu säger jag inte att dom inte gör andra bra träffar i slrk-anda, vilket dom har typ mekträffar och dyl

Men den bild man får utifrån är att det "bara" körs offroad och då på andra klubbars träffar. Det framkom på "eftersnacket" i vikkarbyn att det är en bild som fler DO än jag har och detta är synd.

Jag är inte imot att ha aktiviteter tillsammans med andra klubbar, men där imot skall vi värna om klubben och att vi har mer gemensamt än att vi bara råkar sitta i en landrover när vi kör på kalle Andersson offroad..

Väst har också mycket offroadköningar med andra klubbar, men den bilden man får utifrån är att det körs mycket offroad i distriktet, men att det bara är en del av vad som distriktet erbjuder sina medlemmar.

Anledningen till att jag tog vikkarbyn som exempel här var att det tydligast visar vad jag menar. Distrikt östergötland har oxo en trist gammal historia med enbart offroad körning (dock huvudsakligen slrk arrangerad), vilken kostade distriktet alla medlemmar utom tre... och såren från den tiden har varit djupa och svårläkta och under flera år var vi bara en mycket liten skara som träffades (tre peroner med tre olika intressen) nu börjar vi se en ljusare framtid och vi har börjat få våra träffar att bli eftertraktade igen.. och det med bredden i våra träffar och ett jätte arbete från inte minst Gunnar...

Jag har valt att ta den här diskusionen här innne i detta slutna sällskap då jag inte anser att den skall vara offentlig utanför klubben , vilket den blir i det öppna forumet och att vi kan föra en vuxen diskusion om detta utan att inlägg raderas av den som känner för det bara för att det blir obekvämt.

Vi är en stor klubb med många medlemmar och lika många viljor och att hitta en väg som alla gillar är inte lätt, men vi har en gemensam nämnare och det är våra bilar och den gemenskap som finns i klubben.

mvh

Magnus
DO-Östergötland

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Malin]

Nu när Magnus inlägg inkommit så känns mitt långa inlägg som jag filat på, lite mossigt men jag vill endå säga det.

Hej!
Som sagt - jag ska tydligen ge fan (eftersom det tydligen är en annan ton i do-forumet än övriga) i att svara eftersom jag enligt er/Anders tar detta personligt, pratar innan jag tänkt och inte går efter eget huvud. (påhopp anser jag)

För det första - som jag sagt tidigare så förmedlar jag bara medelmmarnas åsikter (DE medlemmar som jag har kontakt med - mest Stockholm med omnejd alltså) Detta gör ofta er andra upprörda över dessa "uttalanden" för att de inte stämmer med hur ni upplever det i era distrikt. Frågan är då - är min "Feedback" från medlemmarna fel att förmedla?
Jag trodde att det var det vi/styrelsen/do var intresserade av att få veta, veta att vi gör rätt när vi agerar gentemot våra medlemmar?

Nedan är lite svar på de frågor som ni ställer och lite svar på vad jag känner
(helst vill jag inte ha ett svar som så ofta lyder: där har du fel! - för jag och ingen annan heller kan inte ha fel i sin egen känsla.)

Anders svar, som jag för övrigt inte tycker är speciellt trevligt eller smidigt lyder, utan att ha sett att patrik redan förklarat:
Precis hemkommen från en trevlig kväll och ser detta... Malin, innan Du tar åt Dig och framför allt drar snabba slutsatser så LÄS!!! Ovan ser Du vad jag skrev och det är vad min frågeställning gäller, inget annat!!! Plocka bort bilder är inget problem däremot om klubben förskjuts åt oönskat håll har vi ett problem. Att väcka frågan för eftertanke kan väl inte vara ett problem utan bara ett sätt trygga vår klubbanda.
Försvara inte utan fundera och agera utefter eget huvud. Det blir nog bäst i längden.

Magnus förmedlar också en känsla om två läger i klubben så möts det inlägget med:
Anders: Shit, nu blir jag orolig. Ligger det något i detta påstående? Är det fler som anser detta?
Hjälp mig nu och säg att det inte är på detta viset!
Vad ska vi göra Magnus har rätt???

Patrik: "Nej, Magnus har inte rätt, men det är nog så han upplever det och det är inte bra, mina exempel visar på att det är betydligt mer spritt, men eftersom upplevelsen är så har det kanske gått lite för långt"

Kan ni andra se skillnaden? - kan det vara manligt och kvinnligt?

Om skillnaden är så stor så måste man kanske jobba på att att förstå varandra bättre.
Och tro mig när jag säger att jag alltid tänker mig för minst tre ggr innan jag postar ett inlägg - för det blir nästan alltid missförstått när jag tycker eller förmedlar något.
Antingen vill klubben ha in fler kvinnor och försöka kommunicera lite annorlunda - eller i alla fall inte trycka till oss så fort vi öppnar näbben, eller så är klubben stängd för oss. (mina egna tankar om detta)

*Patrik "Att medlemmar är rädda? Malin, jag förstår inte ens din frågeställning! Rädda för vad? Tror du blandar ihop olika frågor lite mycket nu"
-Jag blandar inte - jag förmedlar en känsla från medlemmar som knappt vågar tala om att de varit på blandade träffar - de rensar automatiskt bort alla bilder där det finns andra bilar i bakgrunden! Bra eller dåligt? (andras tankar om detta, och mina)

*Anders: "Malin, innan Du tar åt Dig och framför allt drar snabba slutsatser så LÄS!!! Ovan ser Du vad jag skrev och det är vad min frågeställning gäller, inget annat!!! Plocka bort bilder är inget problem däremot om klubben förskjuts åt oönskat håll har vi ett problem. Att väcka frågan för eftertanke kan väl inte vara ett problem utan bara ett sätt trygga vår klubbanda"
- Om du hade LÄST mitt och Patriks svar så hade du sett att jag svarat prydligt att det var ju jättebra och att jag som sagt hoppas att du, Anders menade vad Patrik trodde och inte vad jag trodde. (trodde inte att Patrik automatiskt vet allt om vad du tycker)

* Anders: "Ja, vad ska jag säga... Hoppas? Dra inga förhastade slutsatser är Du snäll. Har Du bestämt Dig vad andra tycker innan så blir diskussionen knepig"
- JAG förstår inte vad du menar, faktiskt - vad betyder "bestämt Dig vad andra tycker"?
Anders: "Som Du ser i Patriks exempel syftar jag inte bara på Dina bilder utan även andras" - 1 bild av 3 gallerier var ganska bra i alla fall...

*Anders: "Jag är ledsen att jag tar upp en grej till men jag fattar inget...
Ska vi släppa allt fritt och inte ta vara på det klubben byggt upp? Vad hände med klubbandan som vi diskuterade? "

-Antar att du fortfarande riktar kommentaren mot mig - och jag fattar inget jag heller. Om det är det du tror att jag tycker så har du mycket fel. Dra inga orealistiska slutsatser, så är du snäll.

Fortfarande Anders: "Debattera detta "offentligt" som Du skrev. Visst, vi gör det i RoverLand så ALLA medlemmar är med och läser. På forumet är det bara en 1/4 del som deltar.. (Förresten, vet Du vad de andra medlemmarna anser? Eftersom bara "ni" ska se vad "
- är det någon typ av pajkastning vi håller på med? Det inlägget ang "offentlighet" så var det forfarande INNAN Patrik förklarade vad du menade. Och jag hajjar ingenting av din sista mening.

*Harry: "Jag har inga problem att beblanda mig med andra märken. Självklart så dyker det upp andra bilar i bakgrunden när jag plåtar Land Rovers och det är inget jag "redigerar" bort."

*Patriks svar: "Kanske skulle vi sälja "spray-on-mud" i klubbshopen som vi kan spraya ner icke bilarna i bakgrunden så de ser ut som Land Rovers"

-Samma som jag uttryckte, fast Harrys skämtas snabbt bort.

Jag skulle gärna önska att även ni lutar er tillbaka, läser tråden en extra gång för att få ha en öppen syn och försöka förstå vad alla menar - och inte göra några förhastade påhopp och dra irrelevanta slutsatser.
Fråga tex vad den andre menar om man är osäker istället.
Jag önskar inte ha någon som helst snadlådenivå på denna diskussion.

Antingen värnar vi om varandra, som Patrik sa, vi är ganska få som kör Land Rover trots allt, och försöker förstå och bry oss när någon känner sig tilltryckt eller felbehandlad.
Om DO-forumet inte ska gå under slrk-antan, då tänker inte jag skirva mer här i alla fall. (några blir säkert glada men jag hoppas att det endå är målet att alla ska kunna prata fritt?)

Åter till den mer sakliga diskussionen som Magnus återupptog - det var väl det som Anders vill från början även om han tydligen inte vill ha allas åsikter.

/Malin
ps. vill tacka Patrik för att för det mesta vara väldigt smidig och "tillrättaläggande" när någon annan kanske ibland uttalar sig mindre bra till någon på forumet. Vill inte höra att det ska gullas med mig för att jag är tjej, men lite förståelse för att vi alla inte förstår varandra jämnt och att det inte bara är jag som är knäpp - vore ju önskvärt.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

2170_Magnus skrev:Under dom tidvis heta diskusionerna där sa en av Do:na sa att om vi bara skulle ha slrk-träffar i distriktsforumet , så skulle det på sin höjd bara finnas en fikaträff i månaden där...

Och den andra Do:n klargjorde att OM INTE NI ÄNDRAR DETTA SÅ SKITER VI I DET OCH GÖR SOM VI VILL ÄNDÅ !!!!!

Vill bara tillägga att då jag första gången tog upp ämnet för diskussion så försvann det bort hela tiden. Därför ville jag att vi skulle ta upp detta ämne då andra do var med.

Hade beslutet varit annorlunda så skulle jag självklart jobbat för att beslutet skulle följas. Instämde inte riktigt med CJ´s uttalande.

/Malin

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Hej Malin och alla andra DO's och styrelse.

Visst vill vi ha in kvinnor i klubben, men det är inget självändamål, alla medlemmar hoppas jag blir just medlemmar för att de har ett intresse av Land Rover, oavsett kön, ålder och nationalitet.

Malin jag förstår fortfarande inte om vi har rädda medlemmar och vad de så är rädda för? Att det står en XC90 i bakgrunden av ett foto på deras bil :shock: Är det sånt du menar? Vad ska vi göra med dom medlemmarna? Utesluta dom ur SLRK :roll: Vad gör vi med icke medlemmarna? Köra över dom kanske 8)

Angående att skämta bort Harrys inlägg, ja annat kan man väl inte göra med en man som försöker vara tuff med har som högsta önskan att ha rosa skärmbreddare.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Edfors skrev:Malin jag förstår fortfarande inte om vi har rädda medlemmar och vad de så är rädda för? Att det står en XC90 i bakgrunden av ett foto på deras bil :shock: Är det sånt du menar? Vad ska vi göra med dom medlemmarna? Utesluta dom ur SLRK :roll: Vad gör vi med icke medlemmarna? Köra över dom kanske 8)

Frågan var väl från början att vi inte skulle ha andra bilmärken i galleriet?
Jag trodde att det gällde alla bilder med "beblandning" som Anders så fint kallar det.
Jag ville då tala om att medlemmarna är rädda för att skicka in bilder som visar att de varit med på "blandade" träffar. Detta informerade jag om (har gjort det förr) för ERT intresse av hur medlemmarna ibland tänker i sin kontakt med klubben/styrelsen/webben.

Rädda för snacket eller kanske att bli "utfrysta" av klubben/andra medlemmar/styrelsen.

Jag har förstått, Patrik, efter ditt 2:a inlägg, att Anders menade tex utställningsbilder av WW eller andra bilar - men tog även upp en bild av mina 20 som var på en Jeep.

Jag kan inte förklara det bättre än så, antingen droppar vi det hela och återgår till den ursprungliga frågeställningen som enligt ditt 2:a inlägg är onödig - om tex Anders hade kontaktat Gunnar från början att ta bort dem.

Eller så tar vi till oss informationen om att en del medlemmar tycker att det ibland är kymigt att berätta att man har tex en Jeep som vardagsbil, har varit på en "blandad" träff eller tex vill fråga om SOTén som de flesta hatar pga av att de är sponsrade av Jeep.

/malin

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Vem hatar SOTén? Det har jag inte hört från någon! Men vi är en idéell förening och lägger ner massor av tid och medlemmarnas pengar på detta, då vill vi inte att någon utnyttjar oss och vår förening för kommersiella syften. Nu har vi ju dock övriga träffar för detta eller distriktsforumen om någon av våra medlemmar söker resesällskap på SOT'en, det är alltid välkommet. Nog om detta med träffar, vi har ju ett beslut nu från DO mötet och det är så här jag tolkat det.

Angående att någon skulle vara rädd för att bli utfryst ur klubben för att man har sin bil parkerad bredvid en Jeep så är det så konstigt att den som har sådana tankar säkert har större problem i sitt liv som de borde ta itu med. Jag har fortfarande svårt att förstå detta, jag ringer dig så får vi diskutera det.

Ett exempel, titta på senaste bilderna från Skånes Challenge träff på Biltema, en alldeles lagom avvägning av människor, Land Rovers, sponsorföretag, Jeepar och Volvos enligt mitt personliga tycke och smak.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #3639-JD]

Oj! Här gick det hett till!

Det låter konstigt om allt annat än LR skulle tas bort, men samtidigt skulle jag bli lite upprörd om det dök upp ett galleri utan en enda koppling till LR, måtte sunt förnuft råda...

Efter att ha gjort ett ärligt försök att läsa alla inlägg i tråden så är min slutsats att denna fråga fått oförtjänt mycket uppmärksamhet. Kanske utvecklingen i diskussionen speglar ett annat problem, vad vet jag?

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Edfors skrev:Vem hatar SOTén? Det har jag inte hört från någon! Men vi är en idéell förening och lägger ner massor av tid och medlemmarnas pengar på detta, då vill vi inte att någon utnyttjar oss och vår förening för kommersiella syften. Nu har vi ju dock övriga träffar för detta eller distriktsforumen om någon av våra medlemmar söker resesällskap på SOT'en, det är alltid välkommet.

Skulle väl inte svara igentligen, det har ju inte riktigt med den här tråden att göra, men som de flesta vet så är det ju inte så många som gillar Mr sot av olika gamla orsaker - bland annat dem du tar upp. (vi vill inte gärna erkänna att vi "bojkottar" honom, men de flesta vet ungefär varför)

Detta är gammal skåpmat och det görs inte på det sättet längre, Sweden Offroad Tour är en expedition som ger möjlighet att testa nya banor, träffa nya människor och se sverige från en annan sida.
Självklart kostar det något och man behöver inte umgås med dem/den man inte gillar.
//Malin

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #1076 Harry]

Malin skrev:Skulle väl inte svara igentligen, det har ju inte riktigt med den här tråden att göra, men som de flesta vet så är det ju inte så många som gillar Mr sot av olika gamla orsaker - bland annat dem du tar upp. (vi vill inte gärna erkänna att vi "bojkottar" honom, men de flesta vet ungefär varför)

Detta är gammal skåpmat och det görs inte på det sättet längre, Sweden Offroad Tour är en expedition som ger möjlighet att testa nya banor, träffa nya människor och se sverige från en annan sida.
Självklart kostar det något och man behöver inte umgås med dem/den man inte gillar.
//Malin

Hmm nu får du förklara dig Malin, jag har aldrig hört talas om någon bojkott mot Mr SOT. Det ända kritik som jag har hört om honom är att när han väl har fått betalt så blundar han. Med det menar jag att han har noll koll på hur dom betalande bilarna kör. Tyvär så finns det offroad folk som är oseriösa och kör utan någon som helst hänsyn till andra och förstör marker. Det är sånt han blundar för. Jag har varit på många av hans träffar och upplevat samma sak varje gång (tyvär). SOT har ju funnits i 11 år nu och det är samma koncept nu som då. Så vad menar du Malin :?:

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Ända sedan jag började köra och "hitta" andra träffar utanför slrk´s regi så har alla för det mesta haft olika kommentarer om Öijerskog. En är att han har sabbat alla körområden i Sverige, sabbat kontakten med miliären och i det så ligger antagligen även att han har "kört sönder" markerna.

Jag anser att de flesta som har en åsikt om SOTén har en negativ upplevelse/fördom/kommentar om soten och Öijerskog.

Jag tycker personligen att han är en mycket osympatisk människa men han ger som sagt möjlighet till åtkomst på andra banor än de som man själv kan komma till. Jag har också kört på många av hans träffar (senaste året) också och jag anser att soten faktiskt har med lite andra människor och många barn och ungdomar.

Han ska ha ett tillstånd för att få köra och han betalar markägaren, han har regler och förmaningar - vad mer kan man begära?
Att försöka ändra på hans allmänna attityd går nog inte, att be att få kolla på tillståndet är nog heller ingen ide´.
Dessutom är det oftast klubben på plats som har ansvaret för körningen, och oftast är "blådårarna" som kör väst från den inhemska körklubben...

Min kommentar om soten är som vanligt en reflektion av hur jag/andra upplever vissa saker. Väldigt ofta vill ingen kännas vid Reflektionen/problemet/upplevelsen och det känns fånigt att behöva tala om för er vad jag menar när den större delen av er som frågar faktiskt är några av er som oftast har åsikter om detta.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Malin, du skriver då väldigt varierande om Öjerskog och SOT, ena stunden upplever jag det som väldigt positivt och nästa så är det väldigt negativt, jag blir inte klok på var du står. Att säga att SLRK fryser ut honom tycker jag är att ta i, men däremot så håller han på med sin grej och vi med vår. Ibland korsar vägarna och då betalar vi och kör om det är det som gäller.

Sen undrar jag vart frågan om bilderna tog vägen? Var det inte det som Harry ville höra vad vi andra tyckte om.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Larzon]

Han ska ha ett tillstånd för att få köra och han betalar markägaren, han har regler och förmaningar - vad mer kan man begära?

Har han tillstånd ????
Det skulle jag gärna vilja se .... dröm om det du Malin, han kör lika svart som vi alla andra.

Om du frågar markägarna i egenskap av Distriktsombud för SLRK så får du också anordna träffar och betala dom
exakt på samma sätt som Öjeskog kan du anordna träffar i SLRK distrikts regi, svårare än så är det inte.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Shit vad ni kan vrida och vända på detta.

JAG gillar att testa nya banor
Jag gillar personligen inte Öijerskog och hans person
Jag gillar att träffa andra människor som gillar det jag gillar

Slrk, enl mig har ett horn i sidan till Öijeskog enl ovan nämnt, detta må vara sant eller inte, men jag har då aldrig hört något positivt om honom i klubben OCH antalet LR är mycket få de sista året jämfört med tidigare.

Öijerskog öppnar möjligheten att åka på körningar på
militära ställen (ok att köra)
lokala klubbar (antagligen ok att köra)

Nog snackat om detta - från min sida i alla fall.

SvaraCitera
Sida 2 / 3
Share: